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INFLUENCE OF SHALLOW GAPS ON COMPRESSIBLE BOUNDARY-LAYER TRANSITION

Franco, Juan und Heinritz, Yannik und Hein, Stefan (2024) INFLUENCE OF SHALLOW GAPS ON COMPRESSIBLE BOUNDARY-LAYER TRANSITION. In: ERCOFTAC Series. European Drag Reduction and Flow Control Meeting EDRFCM 2024, 2024-09-10 - 2024-09-13, Turin, Italy. ISSN 1382-4309.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
1MB

Offizielle URL: https://www.ercoftac.org/events/european-drag-reduction-and-flow-control-meeting-2024-edrfcm2024/

Kurzfassung

The aviation industry is constantly demanding further increase in the fuel efficiency of aircraft, e.g. by a reduction in drag. One of the most promising technologies is the use of laminar wings, i.e. wings in which the laminar properties of the incoming flow extend along the wing surface much longer that on current wing designs [2]. Unfortunately, the different components of the wing introduce unavoidable surface imperfections, such as steps, gaps, humps, etc. These irregularities might lead to an upstream displacement of the expected laminar-turbulent transition location compared with a clean configuration (i.e. without surface irregularities).

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/205597/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:INFLUENCE OF SHALLOW GAPS ON COMPRESSIBLE BOUNDARY-LAYER TRANSITION
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Franco, JuanJuan.Franco (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-8391-8356171114965
Heinritz, YannikUniversity of Applied Sciences AachenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hein, StefanStefan.Hein (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2024
Erschienen in:ERCOFTAC Series
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTERCOFTACNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
ISSN:1382-4309
Status:veröffentlicht
Stichwörter:AHLNS, gap, laminar, transition
Veranstaltungstitel:European Drag Reduction and Flow Control Meeting EDRFCM 2024
Veranstaltungsort:Turin, Italy
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:10 September 2024
Veranstaltungsende:13 September 2024
Veranstalter :ERCOFTAC
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugzeugtechnologien und Integration
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen, GO
Hinterlegt von: Franco, Juan
Hinterlegt am:06 Nov 2024 17:23
Letzte Änderung:06 Nov 2024 17:23

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