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The Effect of Loading Configuration on the Slipstream of Freight-Trains

Bell, James und Buhr, Alexander und Siegel, Lars und Volkert, Rene und Michael, Olaf und Renschler, Christoph und Henning, Arne (2024) The Effect of Loading Configuration on the Slipstream of Freight-Trains. In: 6th International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance 2024. 6th International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance 2024, 2024-09-01 - 2024-09-05, Prague, Czech Republic.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
1MB

Offizielle URL: https://www.civil-comp.info/2024/rl/key/

Kurzfassung

The slipstream of freight trains was investigated using two experimental aerodynamic methodologies: a scaled wind-tunnel and scaled moving-model. Both experimental methodologies identified the large effect loading configuration can have on slipstream, with container sized gaps having the largest effect, whilst wagon-wagon sized gaps were also identified as having potential for optimisation. Gap order was also identified as having an influence. Additional insight into the cause of the peak slipstream was achieved with flow field measurements using particle image velocimetry.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/205241/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:The Effect of Loading Configuration on the Slipstream of Freight-Trains
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Bell, JamesJames.Bell (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8319-9817NICHT SPEZIFIZIERT
Buhr, AlexanderAlexander.Buhr (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6805-2531173557298
Siegel, LarsLars.Siegel (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5601-3826173557299
Volkert, ReneDB Systemtechnik GmbHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Michael, OlafDB Cargo AGNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Renschler, ChristophDB Cargo AGNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Henning, Arneextern.henning (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2806-8213173557300
Datum:September 2024
Erschienen in:6th International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance 2024
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:slipstream, freight train, induced flow, transient flow
Veranstaltungstitel:6th International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance 2024
Veranstaltungsort:Prague, Czech Republic
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:1 September 2024
Veranstaltungsende:5 September 2024
Veranstalter :Cicil Comp Ltd.
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Schienenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SC Schienenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - RoSto - Rolling Stock
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Bodengebundene Fahrzeuge
Hinterlegt von: Bell, Dr. James
Hinterlegt am:11 Dez 2024 15:37
Letzte Änderung:05 Mär 2025 17:10

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