elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Computation of mode-dependent travel time matrices for an agent-based demand model computed using a standalone accessibility tool

Krajzewicz, Daniel und Schengen, Alain (2024) Computation of mode-dependent travel time matrices for an agent-based demand model computed using a standalone accessibility tool. Procedia Computer Science (238), Seiten 779-784. Elsevier. doi: 10.1016/j.procs.2024.06.091. ISSN 1877-0509.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
1MB

Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050924013279

Kurzfassung

Agent-based demand models often rely on pre-computed matrices that describe travel times and distances per transport mode as one of the inputs for computing the mode's utility within the embedded mode choice model. These matrices have to consider the available infrastructure, mainly the road network, as well as public transport schedules and the modes' individual characteristics. Thereby, the computation of such matrices can be relatively complex and requires different types of data. This report presents a lean solution for computing such matrices based on an existing open-source tool for accessibility measures computation. A comparison of the results against matrices obtained from an earlier approach, which involved several manual steps, shows a high conformity.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/205234/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Computation of mode-dependent travel time matrices for an agent-based demand model computed using a standalone accessibility tool
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Krajzewicz, DanielDaniel.Krajzewicz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1045-8800NICHT SPEZIFIZIERT
Schengen, AlainAlain.Schengen (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0005-3966-3324165827683
Datum:8 Juli 2024
Erschienen in:Procedia Computer Science
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1016/j.procs.2024.06.091
Seitenbereich:Seiten 779-784
Verlag:Elsevier
Name der Reihe:The 15th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies Networks (ANT)
ISSN:1877-0509
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Agent-based demand modelling, travel time matrices, accessibilities, multi-modality
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - VMo4Orte - Vernetzte Mobilität für lebenswerte Orte
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung > Instituts- und Strategieplanung
Institut für Verkehrsforschung > Räume in Mobilitäts- und Transportsystemen
Hinterlegt von: Krajzewicz, Daniel
Hinterlegt am:17 Jul 2024 19:13
Letzte Änderung:20 Aug 2024 09:49

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.