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Aeroacoustic evaluation of the NASA High-Lift Common Research Model model with standard and DLR Krüger slat configuration

Goudarzi, Armin und Ahlefeldt, Thomas und Ernst, Daniel und Spehr, Carsten (2024) Aeroacoustic evaluation of the NASA High-Lift Common Research Model model with standard and DLR Krüger slat configuration. In: 30th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference 2024 (3169), Seiten 1-15. American Institute of Aeronautics and Astronautics, Inc.. 30th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference 2024, 2024-06-04 - 2024-06-07, Rom, Italien. doi: 10.2514/6.2024-3169. ISBN 978-1-62410-720-7 eISBN.

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Offizielle URL: http://arc.aiaa.org|DOI: 10.2514/6.2024-3169

Kurzfassung

This paper presents an aeroacoustic investigation of the 1:5.2 NASA CRM-HL airframe half model with different slat, flap and nacelle configurations from NASA and DLR using beamforming within a closed wind tunnel environment at low Reynolds numbers. The study compares the airframe noise emissions of the configurations in landing and take-off configurations for three angles of attack, each assessed at four Mach numbers. The comparative analysis focuses on identifying and characterizing the prominent aeroacoustic sources and their behaviors under changing flow conditions. Results reveal notable differences in source strength and location between the configurations, with particular emphasis on the effects of flap during landing and take-off scenarios. The assessment highlights the influence of angles of attack and Mach number on the acoustic signature of individual sources, identified via source identification based on spatial normal distribution. The identified source types are individually assessed and compared to the literature, providing insights into the aerodynamic noise generation mechanisms, offering potential for optimizing airframe designs for reduced environmental impact.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/204995/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen:https://doi.org/10.2514/6.2024-3169 AIAA-2024-3169
Titel:Aeroacoustic evaluation of the NASA High-Lift Common Research Model model with standard and DLR Krüger slat configuration
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Goudarzi, Arminarmin.goudarzi (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2437-028X163424897
Ahlefeldt, Thomasthomas.ahlefeldt (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2869-2665NICHT SPEZIFIZIERT
Ernst, Danieldaniel.ernst (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7920-9162NICHT SPEZIFIZIERT
Spehr, Carstencarsten.spehr (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2744-3675NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juni 2024
Erschienen in:30th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference 2024
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2024-3169
Seitenbereich:Seiten 1-15
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTAIAANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics, Inc.
Name der Reihe:Conference Proceedings online
ISBN:978-1-62410-720-7 eISBN
Status:veröffentlicht
Stichwörter:featuring high-lift Krüger slats, 3D beamforming area, cross-spectral matrix (CSM), Signal to Noise Ratios (SNR), High-Lift Common Research Model
Veranstaltungstitel:30th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference 2024
Veranstaltungsort:Rom, Italien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:4 Juni 2024
Veranstaltungsende:7 Juni 2024
Veranstalter :AIAA/CEAS und AIDAA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Flugzeug und Validierung
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren, GO
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:11 Jul 2024 16:27
Letzte Änderung:11 Jul 2024 16:27

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