elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Common Cause Analysis of the Air Supply System of Fuel Cell-Powered Propulsion Systems in Electrified Aviation

Kazula, Stefan (2024) Common Cause Analysis of the Air Supply System of Fuel Cell-Powered Propulsion Systems in Electrified Aviation. Engineering Failure Analysis. Elsevier. doi: 10.1016/j.engfailanal.2024.108435. ISSN 1350-6307.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
956kB

Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1350630724004813?via%3Dihub

Kurzfassung

By means of a Common Cause Analysis (CCA), potential safety challenges of the air supply system for polymer electrolyte membrane fuel cell systems (PEMFCSs) as the primary energy provider in electric aero engines are identified and mitigated. The design of an exemplary hydrogen-fuelled PEMFCS-powered aero engine is described, focusing on the air supply system. The safety assessment method CCA, consisting of a Zonal Safety Analysis (ZSA), a Particular Risk Analysis (PRA) and a Common Mode Analysis (CMA), is described and conducted on the PEMFCS aero engine’s air supply system. Failure modes and external events, which can have safety effects are identified, and potential design adaptations for mitigation are presented.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/204459/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Common Cause Analysis of the Air Supply System of Fuel Cell-Powered Propulsion Systems in Electrified Aviation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kazula, Stefanstefan.kazula (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9050-1292160917261
Datum:September 2024
Erschienen in:Engineering Failure Analysis
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1016/j.engfailanal.2024.108435
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Pantelakis, S.University of Patras / GRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Vormwald, MichaelTechnical University of Darmstadt, Darmstadt, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Elsevier
Name der Reihe:Volume 163, Part A, September 2024, 108435
ISSN:1350-6307
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Clean Aviation, Electrified Aero Engines, PEM Fuel Cells, CCA, Particular Risk Analysis, Zonal Safety Analysis, Common Mode Analysis
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Umweltschonender Antrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CP - Umweltschonender Antrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Komponenten und Emissionen
Standort: Cottbus
Institute & Einrichtungen:Institut für Elektrifizierte Luftfahrtantriebe
Hinterlegt von: Mewes, Carolin
Hinterlegt am:04 Jun 2024 15:13
Letzte Änderung:13 Jun 2024 09:53

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.