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Analysing the effects of integration on the Noise from Electric Aircraft Motors

Osztovits, Nathan und Hakansson, Sebastian (2024) Analysing the effects of integration on the Noise from Electric Aircraft Motors. Deutsche Gesellschaft für Akustik e.V.. 50. Jahrestagung für Akustik - DAGA 2024, 2024-03-18 - 2024-03-21, Hannover. ISBN 978-3-939296-22-5.

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6MB

Offizielle URL: https://pub.dega-akustik.de/DAGA_2024

Kurzfassung

A main source of noise and vibration generated by an electrified aircraft is the propulsion system. Recent studies indicate that the electric motor will cause additional noise and thus contribute to the already existing noise sources. The goal of the current project is to determine how the noise generated by the electric drive train changes with the integration of different parts into the propulsion system. In order to analyze the noise and vibration produced by a Permanent Magnet Synchronous Motor (PMSM), an applicable aircraft motor topology was chosen in a first step and an FEM simulation was used to determine the natural frequencies and modal shapes. In a second step, the influence of the motor integration, consisting of a casing, cooling system, and shaft, on the eigenmodes and eigenfrequencies was investigated. Finally, the electric machine system was implemented into a nacelle and the resulting structural dynamic behavior of the whole system was determined. Comparing and evaluating the structural dynamic behavior determined in each step helps to better understand the physical noise radiation process. This is necessary in order to develop noise reduction technologies for future electrified aircraft engines.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/204163/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Analysing the effects of integration on the Noise from Electric Aircraft Motors
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Osztovits, NathanInstitut für Elektrifizierte LuftfahrtantriebeNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hakansson, SebastianSebastian.Hakansson (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2629-2091159468759
Datum:2024
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 565-568
Verlag:Deutsche Gesellschaft für Akustik e.V.
ISBN:978-3-939296-22-5
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Electrical machine, PMSM, Integration, Electrified aero engines
Veranstaltungstitel:50. Jahrestagung für Akustik - DAGA 2024
Veranstaltungsort:Hannover
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:18 März 2024
Veranstaltungsende:21 März 2024
Veranstalter :Deutsche Gesellschaft für Akustik e.V. (DEGA)
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Umweltschonender Antrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CP - Umweltschonender Antrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Komponenten und Emissionen
Standort: Cottbus
Institute & Einrichtungen:Institut für Elektrifizierte Luftfahrtantriebe > Luftfahrtanforderungen und Umweltwirkungen
Hinterlegt von: Hakansson, Sebastian
Hinterlegt am:13 Mai 2024 08:35
Letzte Änderung:13 Mai 2024 09:18

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