Jente, Christian und Huber, Jerome und Ekoule, Celia und Goffredi, Tristan und Paladini, Edoardo (2024) Porous Flap Trailing Edges for the Reduction of Jet Installation Noise. In: Fortschritte der Akustik - DAGA 2024, Seiten 1179-1182. DAGA 2024 - 50. Jahrestagung für Akustik, 2024-03-18 - 2024-03-21, Hannover, Deutschland. ISBN 978-3-939296-22-5.
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Offizielle URL: https://pub.dega-akustik.de/DAGA_2024
Kurzfassung
Integrating a modern jet engine underneath an aircraft wing can cause significant jet installation noise. This is especially true during take-off and landing, i.e. when the flaps are deployed. Part of the noise generation mechanisms for this so-called jet-flap interference noise is unsteady pressure fluctuations on the flap surface. An ideal noise reduction technology should preserve the steady flow properties while reducing pressure fluctuations. Porous materials maintain the flap contour geometry while reducing pressure fluctuations due to permeability between the flap pressure side and its suction side. The acoustic benefit is shown with help of experimental data from small-scale wind tunnel tests. Since other performance related parameters such as wing aerodynamics are slightly compromised, the use of porous flap trailing edges poses an interesting multidisciplinary optimization problem.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/204078/ | ||||||||||||||||||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||||||||||||||||||
Titel: | Porous Flap Trailing Edges for the Reduction of Jet Installation Noise | ||||||||||||||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | 2 Mai 2024 | ||||||||||||||||||||||||
Erschienen in: | Fortschritte der Akustik - DAGA 2024 | ||||||||||||||||||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||||||||||||||||||
Open Access: | Ja | ||||||||||||||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||||||||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||||||||||||||
Seitenbereich: | Seiten 1179-1182 | ||||||||||||||||||||||||
Herausgeber: |
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ISBN: | 978-3-939296-22-5 | ||||||||||||||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||||||||||
Stichwörter: | jet-flap interaction noise reduction porous materials metamaterials | ||||||||||||||||||||||||
Veranstaltungstitel: | DAGA 2024 - 50. Jahrestagung für Akustik | ||||||||||||||||||||||||
Veranstaltungsort: | Hannover, Deutschland | ||||||||||||||||||||||||
Veranstaltungsart: | nationale Konferenz | ||||||||||||||||||||||||
Veranstaltungsbeginn: | 18 März 2024 | ||||||||||||||||||||||||
Veranstaltungsende: | 21 März 2024 | ||||||||||||||||||||||||
Veranstalter : | DEGA | ||||||||||||||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||||||||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||||||||||||||
HGF - Programmthema: | Umweltschonender Antrieb | ||||||||||||||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L CP - Umweltschonender Antrieb | ||||||||||||||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Triebwerkskonzepte und -integration | ||||||||||||||||||||||||
Standort: | Berlin-Charlottenburg , Braunschweig | ||||||||||||||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Technische Akustik Institut für Antriebstechnik > Triebwerksakustik | ||||||||||||||||||||||||
Hinterlegt von: | Jente, Christian | ||||||||||||||||||||||||
Hinterlegt am: | 03 Mai 2024 07:08 | ||||||||||||||||||||||||
Letzte Änderung: | 03 Mai 2024 07:08 |
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