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Porous Flap Trailing Edges for the Reduction of Jet Installation Noise

Jente, Christian und Huber, Jerome und Ekoule, Celia und Goffredi, Tristan und Paladini, Edoardo (2024) Porous Flap Trailing Edges for the Reduction of Jet Installation Noise. In: Fortschritte der Akustik - DAGA 2024, Seiten 1179-1182. DAGA 2024 - 50. Jahrestagung für Akustik, 2024-03-18 - 2024-03-21, Hannover, Deutschland. ISBN 978-3-939296-22-5.

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770kB

Offizielle URL: https://pub.dega-akustik.de/DAGA_2024

Kurzfassung

Integrating a modern jet engine underneath an aircraft wing can cause significant jet installation noise. This is especially true during take-off and landing, i.e. when the flaps are deployed. Part of the noise generation mechanisms for this so-called jet-flap interference noise is unsteady pressure fluctuations on the flap surface. An ideal noise reduction technology should preserve the steady flow properties while reducing pressure fluctuations. Porous materials maintain the flap contour geometry while reducing pressure fluctuations due to permeability between the flap pressure side and its suction side. The acoustic benefit is shown with help of experimental data from small-scale wind tunnel tests. Since other performance related parameters such as wing aerodynamics are slightly compromised, the use of porous flap trailing edges poses an interesting multidisciplinary optimization problem.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/204078/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Porous Flap Trailing Edges for the Reduction of Jet Installation Noise
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Jente, ChristianChristian.Jente (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6115-3084NICHT SPEZIFIZIERT
Huber, Jeromejerome.huber (at) airbus.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ekoule, Celiacelia.ekoule (at) airbus.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Goffredi, Tristantristan.goffredi (at) safrangroup.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Paladini, Edoardoedoardo.paladini (at) safrangroup.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2 Mai 2024
Erschienen in:Fortschritte der Akustik - DAGA 2024
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 1179-1182
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTDeutsche Gesellschaft für Akustik e.V. (DEGA), Berlin, 2024NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
ISBN:978-3-939296-22-5
Status:veröffentlicht
Stichwörter:jet-flap interaction noise reduction porous materials metamaterials
Veranstaltungstitel:DAGA 2024 - 50. Jahrestagung für Akustik
Veranstaltungsort:Hannover, Deutschland
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:18 März 2024
Veranstaltungsende:21 März 2024
Veranstalter :DEGA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Umweltschonender Antrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CP - Umweltschonender Antrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Triebwerkskonzepte und -integration
Standort: Berlin-Charlottenburg , Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Technische Akustik
Institut für Antriebstechnik > Triebwerksakustik
Hinterlegt von: Jente, Christian
Hinterlegt am:03 Mai 2024 07:08
Letzte Änderung:03 Mai 2024 07:08

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