elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Physical models of traffic safety at crossing streams

Leich, Andreas und Nippold, Ronald und Schadschneider, Andreas und Wagner, Peter (2024) Physical models of traffic safety at crossing streams. Physica A: Statistical Mechanics and its Applications. Elsevier. doi: 10.1016/j.physa.2024.129669. ISSN 0378-4371.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
2MB

Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S037843712400178X

Kurzfassung

Traffic safety at intersecting streams is studied quantitatively using methods from Statistical Mechanics on the basis of simple microscopic traffic flow models. In order to determine a relationship between traffic flow and the number of crashes, the modelling focus is on the building block of any road network, namely the crossing of two streams. In this paper, it is shown that the number of crossing conflicts is proportional to the product of the two traffic flows from which a simple model is developed. This model substantiates known empirical findings. Since real crash data are obtained by an involved process from such building blocks, there is a difference between the theoretical and empirical results. This process is modelled here as well and narrows the mismatch between theory and observation.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/203416/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Physical models of traffic safety at crossing streams
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Leich, Andreasandreas.leich (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-5242-2051158491014
Nippold, RonaldRonald.Nippold (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-4837-8021NICHT SPEZIFIZIERT
Schadschneider, AndreasUniversität Köln - Institut für Theoretische PhysikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, PeterPeter.Wagner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9097-8026NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:21 März 2024
Erschienen in:Physica A: Statistical Mechanics and its Applications
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1016/j.physa.2024.129669
Verlag:Elsevier
ISSN:0378-4371
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Traffic safetyConflict ratesTraffic models
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - keine Zuordnung
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Design & Bewertung von Mobilitätslösungen, BA
Hinterlegt von: Wagner, Dr. Peter
Hinterlegt am:26 Apr 2024 10:14
Letzte Änderung:29 Apr 2024 11:20

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.