van der Wall, Berend G. (2024) Comprehensive Code Modeling Impact on Maximum Thrust, and Beyond, of an Isolated Rotor in Hover: Application of a Free-Wake Method. In: 24. DGLR-Fachsymposium der STAB, Seiten 1-10. 24. DGLR-Fachsymposium der STAB, 13.-14. Nov. 2024, Regensburg, Germany.
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Kurzfassung
This paper focuses on the prediction of hovering rotor maximum thrust (due to stall limits) and the thrust & power characteristics when the collective control is further increased. The aerodynamic factors that in parts significantly affect the results for maximum thrust computation are now available in modern comprehensive rotor codes: steady or unsteady aerodynamics, steady or dynamic stall, blade tip losses, curvature flow, yaw angle, downwash model, blade-vortex and fuselage-rotor interaction. The downwash model and tip losses are found as most important factors in general.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/203188/ | ||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||
Titel: | Comprehensive Code Modeling Impact on Maximum Thrust, and Beyond, of an Isolated Rotor in Hover: Application of a Free-Wake Method | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | November 2024 | ||||||||
Erschienen in: | 24. DGLR-Fachsymposium der STAB | ||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||
Seitenbereich: | Seiten 1-10 | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | rotorcraft; aerodynamics; rotor stall; rotor blade tip loss; rotor inflow; prescribed wake; free-wake | ||||||||
Veranstaltungstitel: | 24. DGLR-Fachsymposium der STAB | ||||||||
Veranstaltungsort: | Regensburg, Germany | ||||||||
Veranstaltungsart: | nationale Konferenz | ||||||||
Veranstalter : | DGLR | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L EV - Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Virtueller Hubschrauber und Validierung | ||||||||
Standort: | Braunschweig | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber Institut für Flugsystemtechnik | ||||||||
Hinterlegt von: | van der Wall, Prof. Dr. Berend G. | ||||||||
Hinterlegt am: | 19 Nov 2024 18:48 | ||||||||
Letzte Änderung: | 19 Nov 2024 18:48 |
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