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Comprehensive Code Modeling Impact on Maximum Thrust, and Beyond, of an Isolated Rotor in Hover: Application of a Free-Wake Method

van der Wall, Berend G. (2024) Comprehensive Code Modeling Impact on Maximum Thrust, and Beyond, of an Isolated Rotor in Hover: Application of a Free-Wake Method. In: 24. DGLR-Fachsymposium der STAB, Seiten 1-10. 24. DGLR-Fachsymposium der STAB, 13.-14. Nov. 2024, Regensburg, Germany.

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Kurzfassung

This paper focuses on the prediction of hovering rotor maximum thrust (due to stall limits) and the thrust & power characteristics when the collective control is further increased. The aerodynamic factors that in parts significantly affect the results for maximum thrust computation are now available in modern comprehensive rotor codes: steady or unsteady aerodynamics, steady or dynamic stall, blade tip losses, curvature flow, yaw angle, downwash model, blade-vortex and fuselage-rotor interaction. The downwash model and tip losses are found as most important factors in general.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/203188/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Comprehensive Code Modeling Impact on Maximum Thrust, and Beyond, of an Isolated Rotor in Hover: Application of a Free-Wake Method
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
van der Wall, Berend G.Berend.VanDerWall (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6144-0921172060351
Datum:November 2024
Erschienen in:24. DGLR-Fachsymposium der STAB
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 1-10
Status:veröffentlicht
Stichwörter:rotorcraft; aerodynamics; rotor stall; rotor blade tip loss; rotor inflow; prescribed wake; free-wake
Veranstaltungstitel:24. DGLR-Fachsymposium der STAB
Veranstaltungsort:Regensburg, Germany
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstalter :DGLR
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtueller Hubschrauber und Validierung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Institut für Flugsystemtechnik
Hinterlegt von: van der Wall, Prof. Dr. Berend G.
Hinterlegt am:19 Nov 2024 18:48
Letzte Änderung:19 Nov 2024 18:48

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