elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Digital platforms’ growth strategies and the rise of super apps

Hasselwander, Marc (2024) Digital platforms’ growth strategies and the rise of super apps. Heliyon, 10 (5), e25856. Elsevier. doi: 10.1016/j.heliyon.2024.e25856. ISSN 2405-8440.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
2MB

Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405844024018875

Kurzfassung

Super apps allow users to access messaging, payments, e-commerce, deliveries, ridesharing, and many other services within the same app. While there are some very successful and dominant super apps in Asia such as WeChat, KakaoTalk, Alipay, or Grab, others, including Elon Musk with X (Twitter), are aiming to establish super apps in the U.S. and Europe. This explanatory study analyzes the super app phenomenon from a firm-level perspective. It provides preliminary insights on how digital platforms are reaching the super app status, and are evolving from single-purpose to multi-purpose apps. Using data from 380 platforms in the mobility sector, a regression model is estimated to understand which platforms are capable of pursuing a super app strategy: young, agile, and risk-taking firms. I also discuss the case of Uber to illustrate the motivations and the various growth strategies that are incrementally paving the way to becoming a super app. Finally, testable propositions and a conceptual model are forwarded to stimulate future research on this timely topic.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/203014/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Digital platforms’ growth strategies and the rise of super apps
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Hasselwander, Marcmarc.hasselwander (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0852-5093NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Februar 2024
Erschienen in:Heliyon
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:10
DOI:10.1016/j.heliyon.2024.e25856
Seitenbereich:e25856
Verlag:Elsevier
ISSN:2405-8440
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Super apps, Multi-platforms, Growth strategy, Platform envelopment, Diversification, Vertical integration
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - VMo4Orte - Vernetzte Mobilität für lebenswerte Orte
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung > Verkehrsmärkte und -angebote
Hinterlegt von: Hasselwander, Dr. Marc
Hinterlegt am:13 Mai 2024 17:27
Letzte Änderung:17 Mai 2024 11:05

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.