elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Enhancing recoverable robust train routing in railway stations

Widmann, Philipp (2024) Enhancing recoverable robust train routing in railway stations. 33rd European Conference on Operational Research (EURO 2024), 2024-06-30 - 2024-07-03, Kopenhagen, Dänemark.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
878kB

Kurzfassung

Busy railway stations with multiple intersecting lines often form critical points in railway timetabling, where delays from one line can propagate through the network. Increases in railway traffic as well as plans for integrated clock-face timetables thus require careful planning of platform assignments and routes through the station to limit the effect of delays and disruptions on the overall service quality. We present a new method for the long-term train routing problem in the station context. The goal is to find a microscopically feasible, robust train routing that is compatible with a predetermined network timetable. The method consists of a combined MILP model: A multicommodity flow formulation ensures the feasibility of the train routing by prohibiting conflicts between chosen routes. To ensure robustness to small initial delays, we directly include a scenario-based delay propagation model and minimize the delay propagation in the worst case, thus extending previous work on recoverable robustness. We discuss modelling choices and computational performance, present results on a case study and give an outlook on possible applications for long-term infrastructure planning.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/203009/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Enhancing recoverable robust train routing in railway stations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Widmann, Philippphilipp.widmann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0009-8932-4776NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1 Juli 2024
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:railway applications, robust optimization, recoverable robustness, mixed-integer linear programming
Veranstaltungstitel:33rd European Conference on Operational Research (EURO 2024)
Veranstaltungsort:Kopenhagen, Dänemark
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:30 Juni 2024
Veranstaltungsende:3 Juli 2024
Veranstalter :The Association of European Operational Research Societies (EURO)
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Schienenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SC Schienenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - INTRA - Infrastruktur und Transformation
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Design & Bewertung von Mobilitätslösungen, BS
Hinterlegt von: Widmann, Philipp
Hinterlegt am:06 Dez 2024 11:55
Letzte Änderung:06 Dez 2024 11:55

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.