elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

A Direct Infection Risk Model for CFD Predictions and its Application to SARS-CoV-2 Aircraft Cabin Transmission

Webner, Florian und Shishkin, Andrey und Schmeling, Daniel und Wagner, Claus (2024) A Direct Infection Risk Model for CFD Predictions and its Application to SARS-CoV-2 Aircraft Cabin Transmission. In: 18th International Conference on Indoor Air Quality and Climate, INDOOR AIR 2024. Indoor Air 2024, 2024-07-07 - 2024-07-11, Honolulu, USA.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://indoorair2024.org/

Kurzfassung

The COVID-19 pandemic caused enormous human and financial losses in 2020 - 2023. In addition, the protective measures to contain the spread of infection have limited the freedom of the population in their daily lives. Although the immunization of the population through infection and vaccination has significantly reduced the burden of disease, new mutations or entirely new pathogens are likely to emerge that could trigger another pandemic. In order to implement targeted protective measures, the first step is to identify the hotspots of transmission. In a second step, technical devices or behavioral rules can then be used. Because technical devices can be expensive and behavioral rules can restrict the freedom of those affected, the effectiveness of these measures should be evaluated before they are made mandatory for millions of people. Infection risk models can be used to compare the risk of infection in different situations, for example, in a bar and on a long-distance train, to identify hotspots of transmission. In addition, infection risk models can be used to estimate the effectiveness of countermeasures. Therefore, we presented a ‘direct infection risk model in Webner et al. (2024).

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/202920/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:A Direct Infection Risk Model for CFD Predictions and its Application to SARS-CoV-2 Aircraft Cabin Transmission
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Webner, Florianflorian.webner (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Shishkin, AndreyAndrei.Shishkin (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schmeling, DanielDaniel.Schmeling (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2712-9974NICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, ClausClaus.Wagner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2273-0568NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juli 2024
Erschienen in:18th International Conference on Indoor Air Quality and Climate, INDOOR AIR 2024
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTISIAQNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Status:veröffentlicht
Stichwörter:SARS-CoV-2, COVID-19, Infection risk, GANDALF
Veranstaltungstitel:Indoor Air 2024
Veranstaltungsort:Honolulu, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:7 Juli 2024
Veranstaltungsende:11 Juli 2024
Veranstalter :International Society of Indoor Air Quality and Climate
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Schienenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SC Schienenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - RoSto - Rolling Stock
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Bodengebundene Fahrzeuge
Hinterlegt von: Webner, Florian
Hinterlegt am:25 Jul 2024 15:50
Letzte Änderung:25 Jul 2024 16:12

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.