elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Adaptive Sampling Strategies for Crashworthniess Applications

Lualdi, Pietro und Sturm, Ralf (2023) Adaptive Sampling Strategies for Crashworthniess Applications. ASCS Simpulse Day - AI-assisted Crash Simulation and Optimization, 2023-06-13, Online Konferenz.

[img] PDF
2MB

Kurzfassung

In the context of surrogate metamodeling for crashworthiness applications, the implementation of adaptive sampling strategies holds great potential for overcoming the challenge of setting the optimal number of samples a priori. These adaptive strategies offer a significant advantage by avoiding the common pitfalls of underand oversampling, making them attractive for expensive-to-evaluate functions such as those commonly encountered in crashworthiness applications. Despite their potential, most current research in this area relies predominantly on static sampling strategies. Recognizing this gap, our work explores the adaptation of innovative adaptive sampling methods specifically tailored to the needs of crashworthiness applications. In this context, we describe the Multi-Query Cross-Validation Voronoi (MQCVVor) method. This approach extends the traditional CVVor technique by integrating parallel processing, thus improving the efficiency and accuracy of surrogate models, especially for small scale multi-response systems. Our method demonstrates a significant improvement over conventional static Latin Hypercube Design (LHD) in terms of convergence speed and robustness. In addition to these results, we briefly discuss the potential limitations of adaptive sampling strategies and lay the groundwork for future research aimed at refining these techniques for more complex scenarios.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/202106/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Adaptive Sampling Strategies for Crashworthniess Applications
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lualdi, PietroPietro.Lualdi (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sturm, RalfRalf.Sturm (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:13 Juni 2023
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Crash, Optimization, DOI, Design of experiments
Veranstaltungstitel:ASCS Simpulse Day - AI-assisted Crash Simulation and Optimization
Veranstaltungsort:Online Konferenz
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:13 Juni 2023
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Straßenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V ST Straßenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - FFAE - Fahrzeugkonzepte, Fahrzeugstruktur, Antriebsstrang und Energiemanagement
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeugarchitekturen und Leichtbaukonzepte
Hinterlegt von: Sturm, Ralf
Hinterlegt am:19 Jan 2024 14:06
Letzte Änderung:24 Apr 2024 21:02

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.