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DESIGN OF A WIND TUNNEL MODEL FOR A REUSABLE LAUNCH VEHICLE DURING ITS LANDING BURN

Hoang, Anh Tuan und Lawson, Nicholas und Bykerk, Tamas (2024) DESIGN OF A WIND TUNNEL MODEL FOR A REUSABLE LAUNCH VEHICLE DURING ITS LANDING BURN. In: 34th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences ICAS 2024, Seiten 1-10. 34th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences ICAS 2024, 2024-09-09 - 2024-09-13, Florence, Italy. ISSN 2958-4647.

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Offizielle URL: https://www.icas.org/ICAS_ARCHIVE/ICAS2024/data/preview/ICAS2024_0188.htm

Kurzfassung

This paper outlines the design process for a wind tunnel model of a reusable launch vehicle (RLV) during its landing burn. The development of the model occurs in three main phases. Initially, the design is created based on assumed nozzle flow conditions, ensuring that the key parameters of the testing conditions are matched with those of the flight conditions. Subsequently, the prototype is printed and used to measure the actual nozzle flow conditions using a newly developed measurement system. Upon acquiring the actual parameters, the model is finalised, featuring a nozzle throat diameter of 5 mm, an expansion ratio of 1.115, a base diameter of 21 mm, and a length of 300 mm. This model satisfies the retropropulsion similarity criteria with an aerodynamic thrust coefficient CT = 124.4 and an ambient pressure ratio APR = 0.762. CFD simulations are used to complement experimental data and examine the flowfield around the wind tunnel model. It was observed that a supersonic jet is achieved and a large recirculation region forms along its length.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/201807/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:DESIGN OF A WIND TUNNEL MODEL FOR A REUSABLE LAUNCH VEHICLE DURING ITS LANDING BURN
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Hoang, Anh Tuanahoa4149 (at) uni.sydney.edu.auNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lawson, Nicholasnicholas.lawson (at) sydney.edu.auNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bykerk, TamasTamas.Bykerk (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8662-3484171425081
Datum:September 2024
Erschienen in:34th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences ICAS 2024
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 1-10
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTICASNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
ISSN:2958-4647
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Retropropulsion, Aerodynamics, Reusable Launch Vehicle, Landing Burn, reusable launcher, cfd, wind tunnel, subsonic, aerodynamics
Veranstaltungstitel:34th Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences ICAS 2024
Veranstaltungsort:Florence, Italy
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:9 September 2024
Veranstaltungsende:13 September 2024
Veranstalter :ICAS
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Raumtransport
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R RP - Raumtransport
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - Wiederverwendbare Raumfahrtsysteme und Antriebstechnologie
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Raumfahrzeuge, GO
Hinterlegt von: Bykerk, Tamas
Hinterlegt am:11 Nov 2024 13:58
Letzte Änderung:11 Nov 2024 13:58

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