van der Wall, Berend G. (2024) Impact of Rotor Inflow Modeling on Maximum Thrust, and Beyond, of an Isolated Rotor in Hover. In: 50th European Rotorcraft Forum (in Scopus), Seiten 1-22. 50th European Rotorcraft Forum, 10.-12. Sept. 2024, Marseille, France.
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Kurzfassung
Comprehensive codes are the working horse for design and simulation of a helicopter and its rotor under steady and unsteady operating conditions and also used to predict their limits until rotor stall occurs. This paper focuses on the prediction of hovering rotor maximum thrust (due to stall limits) and the thrust & power characteristics when the collective control is further increased. The aerodynamic factors that in parts significantly affect the results are: steady or unsteady aerodynamics, steady or dynamic stall, blade tip losses, curvature flow, yaw angle, downwash model, blade-vortex and fuselage-rotor interaction. The downwash model and tip losses are found as most important factors in general.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/197966/ | ||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||
Titel: | Impact of Rotor Inflow Modeling on Maximum Thrust, and Beyond, of an Isolated Rotor in Hover | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | September 2024 | ||||||||
Erschienen in: | 50th European Rotorcraft Forum (in Scopus) | ||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||
Seitenbereich: | Seiten 1-22 | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | Helicopter, Rotor, Hover, Free-wake, Rotor stall | ||||||||
Veranstaltungstitel: | 50th European Rotorcraft Forum | ||||||||
Veranstaltungsort: | Marseille, France | ||||||||
Veranstaltungsart: | internationale Konferenz | ||||||||
Veranstalter : | 3AF | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L EV - Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Virtueller Hubschrauber und Validierung | ||||||||
Standort: | Braunschweig | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber Institut für Flugsystemtechnik | ||||||||
Hinterlegt von: | van der Wall, Prof. Dr. Berend G. | ||||||||
Hinterlegt am: | 19 Nov 2024 18:36 | ||||||||
Letzte Änderung: | 20 Nov 2024 14:56 |
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