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Impact of Rotor Inflow Modeling on Maximum Thrust, and Beyond, of an Isolated Rotor in Hover

van der Wall, Berend G. (2024) Impact of Rotor Inflow Modeling on Maximum Thrust, and Beyond, of an Isolated Rotor in Hover. In: 50th European Rotorcraft Forum (in Scopus), Seiten 1-22. 50th European Rotorcraft Forum, 10.-12. Sept. 2024, Marseille, France.

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Kurzfassung

Comprehensive codes are the working horse for design and simulation of a helicopter and its rotor under steady and unsteady operating conditions and also used to predict their limits until rotor stall occurs. This paper focuses on the prediction of hovering rotor maximum thrust (due to stall limits) and the thrust & power characteristics when the collective control is further increased. The aerodynamic factors that in parts significantly affect the results are: steady or unsteady aerodynamics, steady or dynamic stall, blade tip losses, curvature flow, yaw angle, downwash model, blade-vortex and fuselage-rotor interaction. The downwash model and tip losses are found as most important factors in general.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/197966/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Impact of Rotor Inflow Modeling on Maximum Thrust, and Beyond, of an Isolated Rotor in Hover
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
van der Wall, Berend G.Berend.VanDerWall (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6144-0921172059996
Datum:September 2024
Erschienen in:50th European Rotorcraft Forum (in Scopus)
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 1-22
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Helicopter, Rotor, Hover, Free-wake, Rotor stall
Veranstaltungstitel:50th European Rotorcraft Forum
Veranstaltungsort:Marseille, France
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstalter :3AF
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtueller Hubschrauber und Validierung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Institut für Flugsystemtechnik
Hinterlegt von: van der Wall, Prof. Dr. Berend G.
Hinterlegt am:19 Nov 2024 18:36
Letzte Änderung:20 Nov 2024 14:56

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