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Koiter-Newton Based Model Reduction for Large Deflection Analysis of Wing Structures

Sinha, Kautuk und Alijani, Farbod und Krüger, Wolf R. und De Breuker, Roeland (2023) Koiter-Newton Based Model Reduction for Large Deflection Analysis of Wing Structures. AIAA Journal, 61 (8), Seiten 3608-3617. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.J062514. ISSN 0001-1452.

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Offizielle URL: https://arc.aiaa.org/doi/pdf/10.2514/1.J062514

Kurzfassung

Wing structures subjected to large deflections are prone to nonlinear load-deflection behavior. Geometric nonlinearities can arise due to the accompanying large rotations and in-plane deflections that manifest in the form of stiffening effects in the nonlinear static response. To account for these nonlinearities, reduced-order modeling techniques in combination with nonlinear finite element formulations have been previously proposed. However, these methods often have a limited range of validity due to linear eigenmode-based formulations with assumptions of small rotations. In this paper, a large deflection analysis framework based on the Koiter-Newton model reduction technique is presented. It is demonstrated that the reduced model in its basic form is ineffective for large deflection analysis. To resolve this, an incremental updating procedure is used for the reduced-order model that incorporates the necessary nonlinear effects. The model updating enables the computation of nonlinear response for a large range of deflections

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/197889/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Koiter-Newton Based Model Reduction for Large Deflection Analysis of Wing Structures
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Sinha, Kautukkautuk.sinha (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Alijani, FarbodDelft University of TechnologyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krüger, Wolf R.Wolf.Krueger (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7949-1169NICHT SPEZIFIZIERT
De Breuker, RoelandAerospace Structures, Delft University of TechnologyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:August 2023
Erschienen in:AIAA Journal
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:61
DOI:10.2514/1.J062514
Seitenbereich:Seiten 3608-3617
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA)
ISSN:0001-1452
Status:veröffentlicht
Stichwörter:large deflection, nonlinear, ROM
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Komponenten und Systeme
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CS - Komponenten und Systeme
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Strukturwerkstoffe und Bauweisen
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik > Lastanalyse und Entwurf
Hinterlegt von: Sinha, Kautuk
Hinterlegt am:06 Okt 2023 16:09
Letzte Änderung:06 Okt 2023 16:09

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