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Case Studies to Illustrate the Rotorcraft Certification by Simulation Process; CS27/29 Category A Rejected Take-Off, Confined Area

White, Mark und Dadswell, Christopher und van 't Hoff, Stefan und Lu, Linghai und Padfield, G.D. und Podzus, Philipp und Quaranta, Giuseppe (2023) Case Studies to Illustrate the Rotorcraft Certification by Simulation Process; CS27/29 Category A Rejected Take-Off, Confined Area. In: 49th European Rotorcraft Forum, ERF 2023 (SCOPUS). 49th European Rotorcraft Forum, 2023-09-05 - 2023-09-07, Bückeburg, Deutschland.

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Kurzfassung

This paper is one of a set presented at the 49th European Rotorcraft Forum discussing results from the EU Clean Sky 2 project, Rotorcraft Certification by Simulation (RoCS). The process developed by the RoCS team provides guidance on the use of flight simulation in certification and features four case studies that illustrate aspects of the process applied using flight simulation models and flight test data provided by Leonardo Helicopters. This paper presents the case study for Rejected Take-Off (RTO): Category A in a Confined Area, for the relevant certification paragraphs in the EASA Certification Specifications CS-27 and CS-29. The relevant paragraphs from the Specifications are described and results from simulation model fidelity assessment, and updating compared with test data, are presented for a reference flight condition. Results from piloted simulation trials, with a new Flight Test Manoeuvre (FTM), are included to illustrate flight simulator fidelity assessment methods and to illustrate how the Rotorcraft Certification by Simulation process can be achieved.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/197884/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Case Studies to Illustrate the Rotorcraft Certification by Simulation Process; CS27/29 Category A Rejected Take-Off, Confined Area
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
White, MarkUniversity of LiverpoolNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dadswell, ChristopherUniversity of LiverpoolNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
van 't Hoff, StefanRoyal Netherlands Aerospace Center (NLR)NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lu, LinghaiCranfield UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Padfield, G.D.University of LiverpoolNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Podzus, PhilippPhilipp.Podzus (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Quaranta, GiuseppePOLIMINICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2023
Erschienen in:49th European Rotorcraft Forum, ERF 2023 (SCOPUS)
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Rotorcraft, Certification, Simulation, RoCS, Uncertainty Quantification, Verification & Validation, Rejected Take-Off, Engine Failure, OEI
Veranstaltungstitel:49th European Rotorcraft Forum
Veranstaltungsort:Bückeburg, Deutschland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:5 September 2023
Veranstaltungsende:7 September 2023
Veranstalter :DGLR
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtueller Hubschrauber und Validierung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Institut für Flugsystemtechnik
Hinterlegt von: Podzus, Philipp
Hinterlegt am:25 Jan 2024 14:02
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:58

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