Herr, Marius und Probst, Axel und Spinner, Sebastian und Rudnik, Ralf und Radespiel, Rolf (2023) Scale Resolving Simulation of Nacelle / lower-Wing Interferences near High Speed Stall Conditions. In: Dt. Luft- und Raumfahrt Kongress DLRK 2023. Dt. Luft- und Raumfahrt Kongress DLRK 2023, 2023-09-19 - 2023-09-21, Stuttgart.
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Offizielle URL: https://dlrk2023.dglr.de/
Kurzfassung
Large and efficient ultra-high bypass ratio engines need to be closely coupled to the wing resulting in strong interferences between the flow around the engine nacelle and the wing. Especially for transonic flows, these flow interferences are difficult to predict with conventional statistical turbulence models. Therefore, the present work, which is part of the DFG-FOR2895 project on "Highspeed stall", focuses on improving and validating a turbulence resolving method for this kind of flow.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/197882/ | ||||||||||||||||||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||||||||||||||||||
Titel: | Scale Resolving Simulation of Nacelle / lower-Wing Interferences near High Speed Stall Conditions | ||||||||||||||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | September 2023 | ||||||||||||||||||||||||
Erschienen in: | Dt. Luft- und Raumfahrt Kongress DLRK 2023 | ||||||||||||||||||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||||||||||||||||||
Open Access: | Ja | ||||||||||||||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||||||||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||||||||||||||
Herausgeber: |
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Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||||||||||
Stichwörter: | hybrid RANS/LES, RSM-IDDES, transonic flow, aircraft nacelle interaction, high speed stall | ||||||||||||||||||||||||
Veranstaltungstitel: | Dt. Luft- und Raumfahrt Kongress DLRK 2023 | ||||||||||||||||||||||||
Veranstaltungsort: | Stuttgart | ||||||||||||||||||||||||
Veranstaltungsart: | nationale Konferenz | ||||||||||||||||||||||||
Veranstaltungsbeginn: | 19 September 2023 | ||||||||||||||||||||||||
Veranstaltungsende: | 21 September 2023 | ||||||||||||||||||||||||
Veranstalter : | DGLR | ||||||||||||||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||||||||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||||||||||||||
HGF - Programmthema: | Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||||||||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L EV - Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||||||||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Virtuelles Flugzeug und Validierung | ||||||||||||||||||||||||
Standort: | Braunschweig , Göttingen | ||||||||||||||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > CASE, GO Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge | ||||||||||||||||||||||||
Hinterlegt von: | Herr, Marius | ||||||||||||||||||||||||
Hinterlegt am: | 07 Dez 2023 08:57 | ||||||||||||||||||||||||
Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 20:58 |
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