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Simulating the Common Research Model using the new CFD software from ONERA, DLR and Airbus

Volpiani, Pedro S. und Chapelier, Jean-Baptiste und Schwöppe, Axel und Jägersküpper, Jens und Champagneux, Steeve (2023) Simulating the Common Research Model using the new CFD software from ONERA, DLR and Airbus. In: AIAA Aviation 2023 Forum. AIAA. AIAA AVIATION 2023 Forum, 2023-06-12 - 2023-06-16, San Diego. doi: 10.2514/6.2023-3275. ISBN eISBN: 978-1-62410-704-7.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://arc.aiaa.org/doi/10.2514/6.2023-3275

Kurzfassung

This paper presents a thorough comparison between RANS simulations performed with the CFD by ONERA, DLR, AIRBUS (CODA) new generation flow solver and reference legacy codes TAU (DLR) and elsA (ONERA) for high-speed cruising Common Research Model (CRM) configurations that were considered in the context of the 5th, 6th and 7th Drag Prediction Workshops (DPW). The solver accuracy is assessed with several meshing strategies, including block-structured, hybrid structured/unstructured and fully unstructured tetrahedral meshes. This solver features both a cell-centered finite-volume (FV) scheme suited to arbitrary meshes as well as a modern high-order Discontinuous Galerkin (DG) scheme. We show that for all cases considered, the FV component recovers an equivalent accuracy compared to elsA (cell-centered FV) on block-structured meshes and TAU (node-centered FV) on hybrid and unstructured meshes. The high-order DG scheme (third order accurate) is found to enhance significantly the drag prediction on coarse meshes compared to legacy FV methods, both for structured and unstructured meshes.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/197565/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen:https://doi.org/10.2514/6.2023-3275.vid
Titel:Simulating the Common Research Model using the new CFD software from ONERA, DLR and Airbus
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Volpiani, Pedro S.ONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Chapelier, Jean-BaptisteONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schwöppe, Axelaxel.schwoeppe (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jägersküpper, Jensjens.jaegerskuepper (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Champagneux, SteeveAirbus FranceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:8 Juni 2023
Erschienen in:AIAA Aviation 2023 Forum
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2023-3275
Verlag:AIAA
Name der Reihe:AIAA AVIATION 2023 Forum
ISBN:eISBN: 978-1-62410-704-7
Status:veröffentlicht
Stichwörter:CFD software, next generation solver, CODA, code-to-code comparison, finite volume, discontinuous Galerkin, spatial discretization, accuracy, drag prediction workshop, common research model
Veranstaltungstitel:AIAA AVIATION 2023 Forum
Veranstaltungsort:San Diego
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:12 Juni 2023
Veranstaltungsende:16 Juni 2023
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Flugzeug und Validierung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Schwöppe, Axel
Hinterlegt am:26 Okt 2023 12:03
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:57

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