elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Fast prediction of fan broadband noise with a physics-based aerodynamic model suited for transonic rotor blades.

Moreau, Antoine und Meier zu Ummeln, Robert (2023) Fast prediction of fan broadband noise with a physics-based aerodynamic model suited for transonic rotor blades. DLRK 2023 - XDC Final Workshop, 2023-09-20 - 2023-09-21, Stuttgart.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

The usual and affordable way to predict broadband noise generated by aero-engine fans relies on empirical correlations established by NASA since the 70's. The present contribution depicts an alternative approach, based on analytical models for the noise sources and their aerodynamic key driving parameters. A simple but physical new loss model suited for slender fan blades improves the rotor wake size prediction and the sensitivity of fan broadband noise to incidence and working line variations.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/197323/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Fast prediction of fan broadband noise with a physics-based aerodynamic model suited for transonic rotor blades.
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Moreau, AntoineDLR, Institut für AntriebstechnikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Meier zu Ummeln, RobertDLR, Institut für AntriebstechnikNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:30 September 2023
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:akzeptierter Beitrag
Stichwörter:fan broadband noise
Veranstaltungstitel:DLRK 2023 - XDC Final Workshop
Veranstaltungsort:Stuttgart
Veranstaltungsart:Workshop
Veranstaltungsbeginn:20 September 2023
Veranstaltungsende:21 September 2023
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Umweltschonender Antrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CP - Umweltschonender Antrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Triebwerk
Standort: Berlin-Charlottenburg
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Triebwerksakustik
Hinterlegt von: Moreau, Antoine
Hinterlegt am:18 Sep 2023 08:36
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:57

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.