Probst, Axel und Soliman, Elrawy und Probst, Silvia und Orlt, Matthias und Knopp, Tobias (2023) TOWARDS EFFICIENT HYBRID RANS-LES FOR INDUSTRIAL AERONAUTICAL APPLICATIONS. In: 14th International ERCOFTAC Symposium on Engineering Turbulence Modelling and Measurements 2023, Seiten 1-6. 14th International ERCOFTAC Symposium on Engineering Turbulence Modelling and Measurements, 2023-09-06 - 2023-09-08, Barcelona, Spanien.
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Offizielle URL: https://etmm.ercoftac.org/etmm/
Kurzfassung
Three different approaches for reducing the required spatial resolution for hybrid RANS-LES, namely embedded wall-modelled LES, wall functions and local grid adaptation, are assessed in aeronautical flows up to industrial complexity. While the possible grid-point reduction at a given accuracy varies among the cases and methods, all approaches show potential to increase the efficiency of HRLM.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/197217/ | ||||||||||||||||||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||||||||||||||||||
Titel: | TOWARDS EFFICIENT HYBRID RANS-LES FOR INDUSTRIAL AERONAUTICAL APPLICATIONS | ||||||||||||||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | September 2023 | ||||||||||||||||||||||||
Erschienen in: | 14th International ERCOFTAC Symposium on Engineering Turbulence Modelling and Measurements 2023 | ||||||||||||||||||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||||||||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||||||||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||||||||||||||
Seitenbereich: | Seiten 1-6 | ||||||||||||||||||||||||
Herausgeber: |
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Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||||||||||
Stichwörter: | hybrid RANS-LES, efficiency, wall functions, grid adaptation, embedded wall-modelled LES, synthetic turbulence | ||||||||||||||||||||||||
Veranstaltungstitel: | 14th International ERCOFTAC Symposium on Engineering Turbulence Modelling and Measurements | ||||||||||||||||||||||||
Veranstaltungsort: | Barcelona, Spanien | ||||||||||||||||||||||||
Veranstaltungsart: | internationale Konferenz | ||||||||||||||||||||||||
Veranstaltungsbeginn: | 6 September 2023 | ||||||||||||||||||||||||
Veranstaltungsende: | 8 September 2023 | ||||||||||||||||||||||||
Veranstalter : | ERCOFTAC | ||||||||||||||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||||||||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||||||||||||||
HGF - Programmthema: | Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||||||||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L EV - Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||||||||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Virtuelles Flugzeug und Validierung | ||||||||||||||||||||||||
Standort: | Göttingen | ||||||||||||||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > CASE, GO | ||||||||||||||||||||||||
Hinterlegt von: | Probst, Axel | ||||||||||||||||||||||||
Hinterlegt am: | 14 Sep 2023 14:50 | ||||||||||||||||||||||||
Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 20:57 |
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