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An Initial Investigation on RPM-Controlled Rotor Performance Characteristics for a UAM Multirotor Concept Vehicle by Varying Blade Pitch Angle Distribution

Atci, Kagan und Weiand, Peter (2023) An Initial Investigation on RPM-Controlled Rotor Performance Characteristics for a UAM Multirotor Concept Vehicle by Varying Blade Pitch Angle Distribution. 3. Urban Air Mobility Symposium, 2023-07-03 - 2023-07-05, Cochstedt, Deutschland.

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Kurzfassung

The Medical Personnel Deployment Vehicle (MPDV) is a multirotor UAM concept, initially developed within the scope of the DLR project URBAN-Rescue for fast air transport of an Emergency Physician (EP) to the dispatched area in the course of first line emergency services. The determined design mission imposes two challenges on the rpm-controlled main rotors: first, to deliver an efficient hover performance; second, to prevent the blade stall at the advancing rotor side in cruise. An optimal blade pitch angle distribution plays a key role in achieving these challenges. This study investigates the impact of the blade pitch angle distribution on the MPDV main rotor performance. Five blade variants are selected upon varying the local blade pitch angles for hover and high-speed cruise, taken as design points. The selected blade variants are then compared in a wider flight speed range.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/195897/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Poster)
Titel:An Initial Investigation on RPM-Controlled Rotor Performance Characteristics for a UAM Multirotor Concept Vehicle by Varying Blade Pitch Angle Distribution
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Atci, KaganKagan.Atci (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-4975-4458139265707
Weiand, PeterPeter.Weiand (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0964-6225NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:5 Juli 2023
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Urban Air Mobility, eVTOL, Multirotor, Isolated Rotor, Conceptual Design
Veranstaltungstitel:3. Urban Air Mobility Symposium
Veranstaltungsort:Cochstedt, Deutschland
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:3 Juli 2023
Veranstaltungsende:5 Juli 2023
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtueller Hubschrauber und Validierung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Institut für Flugsystemtechnik
Hinterlegt von: Atci, Kagan
Hinterlegt am:25 Jul 2023 11:17
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:56

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