elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Flight Control Law Design for Gust Load Alleviation of Flexible Aircraft using Extended Gust Modeling

Elagroudy, Abdelmoez (2023) Flight Control Law Design for Gust Load Alleviation of Flexible Aircraft using Extended Gust Modeling. Masterarbeit, RWTH Aachen.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
6MB

Kurzfassung

In the field of aircraft design, enhancing aircraft efficiency can be achieved by reducing its weight. Gust load alleviation is considered as an important tool to accomplish this goal. This study aims to design a control law for gust load alleviation of a flexible aircraft, based on a generic commercial aircraft model provided by the German Aerospace Center. A linear full-order state-space controller is designed based on H∞ optimal control. The control law design uses an accelerometer on the wing tip and control the outboard ailerons to alleviate wing root bending moments, while considering actuator capabilities and limitations. The controller’s load reduction performance is evaluated by simulating aircraft response to different vertical discrete gusts from the European Certification pecification CS-25, and the closed-loop robustness is assessed by considering the worst-case combination of system uncertainties. This study also investigates the relationship between load reduction performance and actuator deflection rate limits. It has been demonstrated that the deflection rate limit is a crucial factor in load reduction performance.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/195183/
Dokumentart:Hochschulschrift (Masterarbeit)
Titel:Flight Control Law Design for Gust Load Alleviation of Flexible Aircraft using Extended Gust Modeling
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Elagroudy, Abdelmoezelagroudy94 (at) gmail.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:März 2023
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Seitenanzahl:75
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Gust Load Alleviation, Flexible Aircraft Control, Robust Control
Institution:RWTH Aachen
Abteilung:Lehrstuhl und Institut für Flugsystemdynamik
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Komponenten und Systeme
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CS - Komponenten und Systeme
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugzeugsysteme
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Flugzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Weiser, Christian
Hinterlegt am:06 Jun 2023 10:05
Letzte Änderung:06 Jun 2023 10:05

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.