elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

X2Rail-4 D7.2 - OTI Technology Migration

Isberner, Alessa und Geischberger, Jakob und Brinkmann, Florian und Mönsters, Michael und Scheier, Benedikt (2023) X2Rail-4 D7.2 - OTI Technology Migration. Projektbericht. 43 S.

[img] PDF
2MB

Offizielle URL: https://projects.shift2rail.org/s2r_ip2_n.aspx?p=X2RAIL-4

Kurzfassung

The aim of the work was to look at the introduction of On-board train integrity (OTI) from different perspectives. Different OTI product classes are considered in their areas of application as well as the various railway market segments, with particular attention being paid to the freight transport sector, as this is particularly complex in terms of optimised wagon equipment due to single wagon traffic. To accompany the development of the on-board train integrity solutions up to TRL7, an outlook on the technology migration of the OTI is given. The work aimed at is to identify optimised migration paths for the rollout of OTI technology. To achieve this, boundary conditions are analysed in terms of surrounding migration strategies in the control and signalling of railway transport as well as migration conditions for the different market segments. Based on the technology specifications from the X2Rail-2 and X2Rail-4 projects, representative scenarios have been defined to apply the migration strategy. An optimization methodology was developed and computationally modelled and then applied to a railway network with an operating program. Based on the results of the optimization model, an economic evaluation of the different OTI migration strategies was performed. Life cycle cost analysis has been done to compare monetary effects of the different migration paths as well as the effects for different stakeholder.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/194830/
Dokumentart:Berichtsreihe (Projektbericht)
Titel:X2Rail-4 D7.2 - OTI Technology Migration
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Isberner, AlessaAlessa.Isberner (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Geischberger, JakobJakob.Geischberger (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6588-6728NICHT SPEZIFIZIERT
Brinkmann, FlorianFlorian.Brinkmann (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-1596-9434NICHT SPEZIFIZIERT
Mönsters, MichaelMichael.Moensters (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7191-8204NICHT SPEZIFIZIERT
Scheier, BenediktBenedikt.Scheier (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1224-2560NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Januar 2023
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Ja
Seitenanzahl:43
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Technology migration, X2Rail-4, Shift2Rail, ERJU, Migration analysis, Optimization model, economic evaluation, LCC, Life cycle cost, railway migration
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Schienenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SC Schienenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - INTRA - Infrastruktur und Transformation, V - TraCo - Train Control and Management
Standort: Berlin-Adlershof , Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Design & Bewertung von Mobilitätslösungen, BA
Institut für Verkehrssystemtechnik > Design & Bewertung von Mobilitätslösungen, BS
Hinterlegt von: Eckert, Alessa
Hinterlegt am:05 Mai 2023 12:11
Letzte Änderung:05 Mai 2023 12:11

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.