Boden, Fritz und Barth, Hans Peter und Hein, Stefan und Heitmann, Dirk und Kirmse, Tania und Klein, Christian und Krüger, Wolf-Reiner und Lemarechal, Jonathan und Norambuena, Marco und Schäfer, Dominik und Schnell, Rainer und Sinha, Kautuk und Theiß, Alexander und Weiss, Armin (2023) Recent developments of common numerical methods and common experimental means within the framework of the large passenger aircraft programme. CEAS Aeronautical Journal, 14 (1), 281 - 293. Springer. doi: 10.1007/s13272-022-00635-w. ISSN 1869-5582.
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Offizielle URL: https://doi.org/10.1007/s13272-022-00635-w
Kurzfassung
For the exploration and validation of the integration of efficient propulsion concepts and new technologies for future large passenger aircraft, it is necessary to establish suitable design, evaluation and measurement tools. Therefore, as one major activity of the Large Passenger Aircraft (LPA) Platform 1 of the Clean Sky 2 initiative, the so-called Cross-Capability Demonstrator (XDC), has been set up to develop and demonstrate powerful numerical and experimental methods for aerodynamic, aeroacoustics, and aeroelastic simulation and measurement tasks. The paper will give an overview of the activities to be performed within the XDC and present some of the latest achievements related to this demonstrator.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/194746/ | ||||||||
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Dokumentart: | Zeitschriftenbeitrag | ||||||||
Zusätzliche Informationen: | E-ISSN: 1869-5590 | ||||||||
Titel: | Recent developments of common numerical methods and common experimental means within the framework of the large passenger aircraft programme | ||||||||
Autoren: | |||||||||
Datum: | 16 Januar 2023 | ||||||||
Erschienen in: | CEAS Aeronautical Journal | ||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||
Open Access: | Ja | ||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||
In SCOPUS: | Ja | ||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||
Band: | 14 | ||||||||
DOI: | 10.1007/s13272-022-00635-w | ||||||||
Seitenbereich: | 281 - 293 | ||||||||
Herausgeber: |
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Verlag: | Springer | ||||||||
Name der Reihe: | Part of Springer Nature | ||||||||
ISSN: | 1869-5582 | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | ADEC; LPA; XDC; numerical methods; Experimental means; CAA; UHBR; PIANO;CS2; clean sky; jet-flap interaction; transition; IPCT; TSP; PSP; fan design | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L EV - Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Virtuelles Flugzeug und Validierung | ||||||||
Standort: | Braunschweig , Göttingen , Köln-Porz | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Experimentelle Verfahren, GO Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen, GO Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Über- und Hyperschalltechnologien, KP Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Technische Akustik Institut für Aeroelastik > Lastanalyse und Entwurf Institut für Aeroelastik > Strukturdynamik und Systemidentifikation Institut für Aeroelastik > Aeroelastische Simulation Institut für Antriebstechnik > Fan- und Verdichter | ||||||||
Hinterlegt von: | Micknaus, Ilka | ||||||||
Hinterlegt am: | 27 Apr 2023 15:01 | ||||||||
Letzte Änderung: | 26 Mär 2024 13:22 |
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