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A field study on the aerodynamics of freight trains with different stacking configurations

Quazi, Ariq und Crouch, Timothy und Bell, James und McGreevy, Tony und Thompson, Mark C. und Burton, David (2023) A field study on the aerodynamics of freight trains with different stacking configurations. Journal of Wind Engineering and Industrial Aerodynamics, 232 (105245), Seiten 1-18. Elsevier. doi: 10.1016/j.jweia.2022.105245. ISSN 0167-6105.

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Offizielle URL: https://dx.doi.org/10.1016/j.jweia.2022.105245

Kurzfassung

A full-scale 48-foot shipping container was instrumented with surface pressure taps and loaded onto a number of single- and double-stacked container freight trains. Surface pressure data enabled the container pressure drag coefficient to be evaluated for a range of different train loading configurations, container positions along the train, and atmospheric wind conditions. Field-based measurements show that for low and high crosswind conditions surface pressure distributions measured on the front face of the instrumented container are in good agreement with those reported in past studies. However, the magnitude of the pressure drag coefficient was found to be typically 50% lower for all loading cases analysed compared with previous seemingly analogous wind-tunnel and numerical investigations. For high crosswind conditions, the drag coefficient was found to increase and correlated well with the level of asymmetry observed in the measured pressure distributions. This was true for all cases regardless of the position along the length of the train. In the absence of direct information of the incident free-stream wind conditions, the level of asymmetry in the pressure distributions was found to provide a viable indirect method for assessing the impact that crosswinds have on the aerodynamic drag of freight trains.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/194682/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:A field study on the aerodynamics of freight trains with different stacking configurations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Quazi, AriqNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Crouch, TimothyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bell, JamesJames.Bell (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8319-9817NICHT SPEZIFIZIERT
McGreevy, TonyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Thompson, Mark C.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Burton, DavidNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Januar 2023
Erschienen in:Journal of Wind Engineering and Industrial Aerodynamics
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:232
DOI:10.1016/j.jweia.2022.105245
Seitenbereich:Seiten 1-18
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTElsevierNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Elsevier
ISSN:0167-6105
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Train Aerodynamics Freight Field Experiment Pressure Drag Correlation Full-scale
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Schienenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SC Schienenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - RoSto - Rolling Stock
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Bodengebundene Fahrzeuge
Hinterlegt von: Bell, Dr. James
Hinterlegt am:14 Jul 2023 10:49
Letzte Änderung:14 Jul 2023 10:49

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