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Analysis and Concretization of Fuzziness in the U-space Regulation

Grebner, Tobias und Kilian, Flemming und Swaid, Majed und Victor, Karlotta und von Rönn, Luka und Törsleff, Sebastian und Schröder, Marius und Peklar, Gerald und Fay, Alexander (2023) Analysis and Concretization of Fuzziness in the U-space Regulation. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2022, 2022-09-27 - 2022-09-29, Dresden, Deutschland. doi: 10.25967/570073.

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Kurzfassung

The U-space Regulation will come applicable on January 26, 2023, and it will allow EU Member States to designate U-space airspaces as well as to establish infrastructure. If UAS operators - private and commercial - wish to fly in a U-space airspace, they must use U-space services to maintain safety and an efficient airspace utilization. While the technical basis for the U-space services is included in the U-space Regulation, it omits some crucial details regarding the relationship between its key stakeholders like the U-space service provider and the UAS operator, imposing challenges on the technical implementation. Therefore, a plurality of legally abstract requirements and partially ambiguous provisions (henceforth referred to as fuzziness) need to be concretized in a first step. Subsequently, the derived legal interpretation needs to be tested for its technical practicability in order to practically realise an efficient drone traffic management in U-space. In doing so, this contribution addresses identified fuzziness of the UAS flight authorisation service according to Article 10 of the U-space Regulation and shows the concretization needs for this service in order to fulfil its extensive tasks, such as the authorisation and activation of UAS flights.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/194458/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Analysis and Concretization of Fuzziness in the U-space Regulation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Grebner, TobiasNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kilian, FlemmingNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Swaid, MajedMajed.Swaid (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3017-4680NICHT SPEZIFIZIERT
Victor, KarlottaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
von Rönn, LukaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Törsleff, SebastianNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schröder, MariusNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Peklar, Geraldgerald.peklar (at) nxp.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Fay, Alexanderalexander.fay (at) hsu-hh.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:13 Januar 2023
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.25967/570073
Status:veröffentlicht
Stichwörter:U-space, regulation, UAS
Veranstaltungstitel:Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2022
Veranstaltungsort:Dresden, Deutschland
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:27 September 2022
Veranstaltungsende:29 September 2022
Veranstalter :Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V., Bonn, 2023
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AI - Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Lufttransportbetrieb und Folgenabschätzung
Standort: Hamburg
Institute & Einrichtungen:Lufttransportsysteme
Hinterlegt von: Swaid, Majed
Hinterlegt am:24 Mär 2023 14:02
Letzte Änderung:28 Mai 2024 09:48

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