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Evaluation of a Combined Momentum Theory and Simple Vortex Theory (CMTSVT) Inflow Model for UAM Applications

Hariani, Jahnvi und Güner, Feyyaz und Prasad, J.V.R. (2022) Evaluation of a Combined Momentum Theory and Simple Vortex Theory (CMTSVT) Inflow Model for UAM Applications. In: Aeromechanics for Advanced Vertical Flight Technical Meeting 2022, Seiten 1-10. VFS Aeromechanics for Advanced Vertical Flight Technical Meeting, 2022-01-25 - 2022-01-27, San Jose, CA, USA. ISBN 9781713859253.

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Kurzfassung

This paper uses the combined momentum and simple vortex theory (CMTSVT) inflow model to study effects of rotor-on-rotor interference on induced power predictions for different multirotor configurations. It builds upon the previously completed validation with the Harrington coaxial rotor which showed that this simple analytical model could capture the overall rotor-on-rotor wake interference effects in the rapid estimation of rotor power without coupling it with a blade element rotor model. Since it has already been shown that the CMTSVT inflow model can serve as a viable tool in the early design stages of vehicle configuration and sizing trade studies, this paper focuses on applying this model to analyze the effect of rotor arrangement on individual rotor performance, using the plus and cross quad-rotor configurations. Power predictions based on self-induced and interference inflow are included, in addition to first harmonic inflow components to gain further insight. A comparison of the obtained results with existing literature on rotor arrangement sensitivity further validates the applicability of the CMTSVT inflow model in rapid estimation of rotor-on-rotor inflow interference and its effect on rotor power for its use in the early design phases of advanced multi-rotor vehicle configurations.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/194068/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Evaluation of a Combined Momentum Theory and Simple Vortex Theory (CMTSVT) Inflow Model for UAM Applications
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Hariani, JahnviGeorgia Institute of TechnologNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Güner, Feyyazfeyyaz.guener (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Prasad, J.V.R.School of Aerospace Engineering, Atlanta, usNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:27 Januar 2022
Erschienen in:Aeromechanics for Advanced Vertical Flight Technical Meeting 2022
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 1-10
ISBN:9781713859253
Status:veröffentlicht
Stichwörter:helicopter, aerodynamic interaction, induced inflow, multi-rotor inflow model, combined momentum theory and simple vortex theory
Veranstaltungstitel:VFS Aeromechanics for Advanced Vertical Flight Technical Meeting
Veranstaltungsort:San Jose, CA, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:25 Januar 2022
Veranstaltungsende:27 Januar 2022
Veranstalter :Vertical Flight Society
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtueller Hubschrauber und Validierung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Institut für Flugsystemtechnik
Hinterlegt von: van der Wall, Prof. Dr. Berend G.
Hinterlegt am:25 Apr 2023 12:51
Letzte Änderung:13 Nov 2024 15:25

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