elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Sensitivity Analysis of Battery Aging for Model-Based PHEV Use Scenarios

Patil, Tejas-Dilipsing und Vinot, Emmanuel und Ehrenberger, Simone und Trigui, Rochdi und Eduardo, Redondo-Iglesias (2023) Sensitivity Analysis of Battery Aging for Model-Based PHEV Use Scenarios. Energies, 16 (4). Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI). doi: 10.3390/en16041749. ISSN 1996-1073.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
541kB

Offizielle URL: https://www.mdpi.com/1996-1073/16/4/1749

Kurzfassung

Battery lifetime is an important parameter in the life cycle assessment (LCA) of a plug-in hybrid-electric vehicle (PHEV). This paper aims to study the impact of various parameters on the battery aging of a PHEV. For this purpose, model-based use cases are generated, the outputs of which are the daily driven distances for a period of one year, recharge scenarios, and battery temperature. A combined aging model (calendar and cycling aging) is used to calculate the capacity lost by the battery at the end of one year of use. The thermal model of the battery is using an electro-thermal coupling equation, for which the ambient temperature is modeled using daily minimum and maximum temperature data varying throughout the year for different cities. Finally, a sensitivity analysis is carried out using the conditioned variance method to identify the most important input parameters which largely affect the output of this study. The results of this study show that battery size, annual mileage, external temperature, and charging behavior are the most important parameters to be considered in the aging study of the battery of a PHEV personal car.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/193872/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Sensitivity Analysis of Battery Aging for Model-Based PHEV Use Scenarios
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Patil, Tejas-DilipsingUniversité Gustave EiffelNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Vinot, EmmanuelUniversité Gustave EiffelNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ehrenberger, SimoneSimone.Ehrenberger (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2148-5129NICHT SPEZIFIZIERT
Trigui, RochdiUniversité Gustave EiffelNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Eduardo, Redondo-IglesiasUniversité Gustave EiffelNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:9 Februar 2023
Erschienen in:Energies
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:16
DOI:10.3390/en16041749
Verlag:Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI)
ISSN:1996-1073
Status:veröffentlicht
Stichwörter:battery aging; plug-in hybrid vehicle; sensitivity analysis; use case scenarios
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - DATAMOST - Daten & Modelle zur Mobilitätstransform, V - VMo4Orte - Vernetzte Mobilität für lebenswerte Orte
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeugsysteme und Technologiebewertung
Hinterlegt von: Ehrenberger, Simone
Hinterlegt am:28 Feb 2023 13:28
Letzte Änderung:27 Apr 2023 09:35

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.