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Gust Load Alleviation Using Reduced-Order Aeroelastic Models and Observer-Based Robust Control

dos Reis de Souza, Alex und Vuillemin, Pierre und Poussot-Vassal, Charles und Quero, David (2023) Gust Load Alleviation Using Reduced-Order Aeroelastic Models and Observer-Based Robust Control. Journal of Guidance, Control, and Dynamics. American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA). doi: 10.2514/1.G007153. ISSN 1533-3884.

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Kurzfassung

In this Note, the gust load alleviation of an aeroelastic aircraft model is investigated through an observer-based active control architecture. Such an active control is composed of a robust observer that exploits the available measurements to estimate the bending moments acting on the wing and a structured H∞ controller, which uses the aforementioned estimates to attenuate the worst-case transfer from the perturbation channel to the performance outputs. It is shown that these estimates allow for better performance in terms of both frequency and time responses.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/193484/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Gust Load Alleviation Using Reduced-Order Aeroelastic Models and Observer-Based Robust Control
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
dos Reis de Souza, AlexONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Vuillemin, PierreONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Poussot-Vassal, CharlesONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Quero, DavidDavid.QueroMartin (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:16 Januar 2023
Erschienen in:Journal of Guidance, Control, and Dynamics
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.2514/1.G007153
Verlag:American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA)
ISSN:1533-3884
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aeroelasticity, gust load alleviation, robust control
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtuelles Flugzeug und Validierung
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik > Aeroelastische Simulation
Hinterlegt von: Quero-Martin, David
Hinterlegt am:01 Feb 2023 21:17
Letzte Änderung:19 Okt 2023 15:14

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