Wöhler, Sebastian und Walther, Jan-Niclas und Grimme, Wolfgang (2022) DESIGN AND ECO-EFFICIENCY ASSESSMENT OF A PEOPLE MOVER AIRCRAFT IN COMPARISON TO STATE-OF-THE-ART NARROW BODY AIRCRAFT. In: 33rd Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, ICAS 2022. ICAS 2022, 2022-09-04 - 2022-09-09, Stockholm, Schweden. ISBN 978-171387116-3. ISSN 2958-4647.
|
PDF
1MB |
Offizielle URL: https://www.icas.org/ICAS_ARCHIVE/ICAS2022/
Kurzfassung
The focus of the is paper is the question whether a People Mover aircraft can make its contribution towards the climate targets by replacing highly efficient narrow body aircraft where preliminary results indicate a significant disadvantage in terms of CO2 emissions per passenger seat. Therefore, the concept will be assessed on its economic performance and on its climate impact contribution.
| elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/193083/ | ||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||||||||||
| Titel: | DESIGN AND ECO-EFFICIENCY ASSESSMENT OF A PEOPLE MOVER AIRCRAFT IN COMPARISON TO STATE-OF-THE-ART NARROW BODY AIRCRAFT | ||||||||||||||||
| Autoren: |
| ||||||||||||||||
| Datum: | September 2022 | ||||||||||||||||
| Erschienen in: | 33rd Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences, ICAS 2022 | ||||||||||||||||
| Referierte Publikation: | Ja | ||||||||||||||||
| Open Access: | Ja | ||||||||||||||||
| Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
| In SCOPUS: | Ja | ||||||||||||||||
| In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||||||
| ISSN: | 2958-4647 | ||||||||||||||||
| ISBN: | 978-171387116-3 | ||||||||||||||||
| Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||
| Stichwörter: | Overall Aircraft Design, People Mover, Cost Assessment, openAD | ||||||||||||||||
| Veranstaltungstitel: | ICAS 2022 | ||||||||||||||||
| Veranstaltungsort: | Stockholm, Schweden | ||||||||||||||||
| Veranstaltungsart: | internationale Konferenz | ||||||||||||||||
| Veranstaltungsbeginn: | 4 September 2022 | ||||||||||||||||
| Veranstaltungsende: | 9 September 2022 | ||||||||||||||||
| Veranstalter : | International Council of the Aeronautical Sciences | ||||||||||||||||
| HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||||||
| HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||||||
| HGF - Programmthema: | Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||||||||||
| DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||||||
| DLR - Forschungsgebiet: | L EV - Effizientes Luftfahrzeug | ||||||||||||||||
| DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Flugzeugtechnologien und Integration | ||||||||||||||||
| Standort: | Hamburg | ||||||||||||||||
| Institute & Einrichtungen: | Institut für Systemarchitekturen in der Luftfahrt > Kabine und Nutzlastsysteme Institut für Systemarchitekturen in der Luftfahrt > Automatisierung, Energie und Sicherheit Institut für Flughafenwesen und Luftverkehr > Luftverkehrsökonomie | ||||||||||||||||
| Hinterlegt von: | Wöhler, Sebastian | ||||||||||||||||
| Hinterlegt am: | 09 Jan 2023 15:45 | ||||||||||||||||
| Letzte Änderung: | 31 Okt 2024 09:16 |
Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags