Michalke, Alfons und Michel, Ulf (1979) Prediction of jet noise in flight from static tests. Journal of Sound and Vibration, 67 (3), Seiten 341-367. Elsevier.
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Kurzfassung
The sound intensity of jet noise in flight is derived in a co-ordinate system fixed to the jet engine. For this reason a convected form of the Lighthill equation is solved, with special care taken of jet temperature effects. Under certain assumptions and approximations, the in-flight and static sound intensities are related in a simple manner. Thus the directivity of jet noise in flight can be predicted. The theoretical result is checked with measurements. The agreement is remarkably good.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/19290/ | ||||||||||||
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Dokumentart: | Zeitschriftenbeitrag | ||||||||||||
Titel: | Prediction of jet noise in flight from static tests | ||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | 1979 | ||||||||||||
Erschienen in: | Journal of Sound and Vibration | ||||||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||
In ISI Web of Science: | Ja | ||||||||||||
Band: | 67 | ||||||||||||
Seitenbereich: | Seiten 341-367 | ||||||||||||
Verlag: | Elsevier | ||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||
Stichwörter: | Jet noise, flight effects, quadrupole noise, dipole noise, density effects | ||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | keine Zuordnung | ||||||||||||
HGF - Programm: | keine Zuordnung | ||||||||||||
HGF - Programmthema: | keine Zuordnung | ||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | keine Zuordnung | ||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | keine Zuordnung | ||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | keine Zuordnung | ||||||||||||
Standort: | andere | ||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Antriebstechnik > Triebwerksakustik > Lärm- und Turbulenzforschung | ||||||||||||
Hinterlegt von: | Michel, Prof. Dr.-Ing. Ulf | ||||||||||||
Hinterlegt am: | 05 Jan 2006 | ||||||||||||
Letzte Änderung: | 14 Jan 2010 20:08 |
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