van der Wall, Berend G. und Lim, Joon W. und Riemenschneider, Johannes und Kalow, Steffen und Wilke, Gunther Andreas und Boyd, D. Douglas, Jr. und Bailly, Joëlle und Delrieux, Yves und Cafarelli, Italo und Tanabe, Yasutada und Sugawara, Hideaki und Jung, Sung N. und Hong, Seong H. und Kim, Do-Hyung und Kang, Hee J. und Barakos, George und Steininger, Rinaldo (2024) New Smart Twisting Active Rotor (STAR): Pre-Test Predictions. CEAS Aeronautical Journal, 15 (3), Seiten 1-30. Springer. doi: 10.1007/s13272-024-00731-z. ISSN 1869-5590.
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- Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
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Offizielle URL: https://doi.org/10.1007/s13272-024-00731-z
Kurzfassung
A Mach-scaled model rotor with an active twist capability is in preparation for a wind tunnel test in the large low-speed facility of the German-Dutch wind tunnel (DNW) with international participation by the German Aerospace Center (DLR), US Army Combat Capabilities Development Command (DEVCOM) Aviation & Missile Center, National Aeronautics and Space Administration, French Aerospace Lab (ONERA), Korea Aerospace Research Institute, Konkuk University, Japan Aerospace Exploration Agency, Glasgow University, and DNW. To get the maximum benefit from the test and the most valuable data within the available test time, the tentative test matrix was covered by predictions of the partners, active twist benefits were evaluated, and support was provided to the test team to focus on the key operational conditions.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/191750/ |
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Dokumentart: | Zeitschriftenbeitrag |
Titel: | New Smart Twisting Active Rotor (STAR): Pre-Test Predictions |
Autoren: | |
Datum: | April 2024 |
Erschienen in: | CEAS Aeronautical Journal |
Referierte Publikation: | Ja |
Open Access: | Ja |
Gold Open Access: | Nein |
In SCOPUS: | Ja |
In ISI Web of Science: | Nein |
Band: | 15 |
DOI: | 10.1007/s13272-024-00731-z |
Seitenbereich: | Seiten 1-30 |
Verlag: | Springer |
ISSN: | 1869-5590 |
Status: | veröffentlicht |
Stichwörter: | Active twist, Active rotor blade control, Blade–vortex interaction (BVI) noise, Helicopter vibration, Rotor stall, High advance ratio, Slowed rotor concept |
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr |
HGF - Programm: | Luftfahrt |
HGF - Programmthema: | Effizientes Luftfahrzeug |
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt |
DLR - Forschungsgebiet: | L EV - Effizientes Luftfahrzeug |
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Virtueller Hubschrauber und Validierung |
Standort: | Braunschweig |
Institute & Einrichtungen: | Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hubschrauber, BS Institut für Flugsystemtechnik Institut für Systemleichtbau > Adaptronik |
Hinterlegt von: | van der Wall, Prof. Dr. Berend G. |
Hinterlegt am: | 03 Apr 2024 10:56 |
Letzte Änderung: | 23 Aug 2024 13:55 |
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