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Traffic-Induced Vibration Monitoring Using Laser Vibrometry: Preliminary Experiments

Ismail, Mohamed AA und Schewe, Marvin und Rembe, Christian und Mahmod, Mohamed Kamil Morsi und Kiehn, Michael (2022) Traffic-Induced Vibration Monitoring Using Laser Vibrometry: Preliminary Experiments. Remote Sensing. Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI). doi: 10.3390/rs14236034. ISSN 2072-4292.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
3MB

Offizielle URL: https://www.mdpi.com/2072-4292/14/23/6034

Kurzfassung

Traffic monitoring technologies have become crucial for modern manned and autonomous vehicles. They aim to ensure the maximum level of safety and dependability. The commonly used monitoring technologies based on conventional LIDAR (laser imaging, detection, and ranging), vision and ultrasound sensors are effective if there is a clear line of sight for the surrounding traffic field. However, some potential accidents and traffic hazards beyond the line of sight cannot be detected by the aforementioned sensors. Thus, dedicated sensors require means to detect other traffic participants even if they are not visible due to obstacles. In this paper, a new traffic monitoring concept for detecting nearby traffic activities occurring beyond the line of sight is introduced. The principle is based on a portable laser Doppler vibrometer (LDV), which is mounted on the vehicle to measure the roadway’s vibration noise induced by nearby traffic activities. First proof-of-concept field tests were conducted using a commercial LDV and realistic public traffic conditions. A statistical classification method based on the frequency features of pavement vibration measurements showed quite good performance for identifying traffic conditions.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/191305/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Traffic-Induced Vibration Monitoring Using Laser Vibrometry: Preliminary Experiments
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ismail, Mohamed AAMohamed.Ismail (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2077-0681NICHT SPEZIFIZIERT
Schewe, Marvinschewe (at) iei.tu-clausthal.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rembe, Christianschewe (at) iei.tu-clausthal.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mahmod, Mohamed Kamil Morsimohamed.mahmod (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kiehn, MichaelIbeo Automotive Systems GmbHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:28 November 2022
Erschienen in:Remote Sensing
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.3390/rs14236034
Verlag:Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI)
ISSN:2072-4292
Status:veröffentlicht
Stichwörter:traffic-induced vibration noise; laser Doppler vibrometer; unsignalized intersection
HGF - Forschungsbereich:keine Zuordnung
HGF - Programm:keine Zuordnung
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:keine Zuordnung
DLR - Forschungsgebiet:keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):keine Zuordnung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Sichere Systeme und System Engineering
Institut für Verkehrssystemtechnik > Verifikation und Validierung, BS
Institut für Flugsystemtechnik
Hinterlegt von: Mahmod, Mohamed Kamil Morsi
Hinterlegt am:01 Dez 2022 10:45
Letzte Änderung:01 Dez 2022 10:45

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