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The Potential Of High Speed Sintering For Small Series In The Automotive Industry

Huse, Timo und Rehberg, Laura (2023) The Potential Of High Speed Sintering For Small Series In The Automotive Industry. In: Advances in Automotive Production Technology – Towards Software-Defined Manufacturing and Resilient Supply Chains. Springer Nature Switzerland AG. Stuttgart Conference On Automotive Production (SCAP), 2022-11-16 - 2022-11-18, Stuttgart, Deutschland. doi: 10.1007/978-3-031-27933-1. ISBN 978-3-031-27932-4. ISSN 2524-7247.

[img] PDF
43MB

Offizielle URL: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-27933-1

Kurzfassung

Individualization in the high-performance segment within the automotive industry is becoming increasingly important. Especially when small volumes are required, conventional manufacturing processes often no longer prove profitable. The use of additive processes in general and high-speed sintering (HSS) in particular of-fer the freedom to produce complex organic shapes in a cost-effective and re-source-saving manner from batch size one onwards. The HSS process is a pow-der bed-based additive manufacturing process in which thermoplastics are sin-tered at a constant layer time using an infrared lamp instead of a laser. For this reason, we shed light on the use of high-speed sintering specifically for small components in low-volume production. More precisely, we add the pro-cess-specific properties of high-speed sintering to Design for Additive Manufac-turing (DfAM) rules. We propose an approach that also enables a time-saving al-ternative to conventional manufacturing processes and optimizes the design pro-cess for the use of high-speed sintering.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/190007/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:The Potential Of High Speed Sintering For Small Series In The Automotive Industry
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Huse, TimoTimo.Huse (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6580-5860NICHT SPEZIFIZIERT
Rehberg, LauraInstitut für Entrepreneurship und Innovationsforschung (ENI), Universität Stuttgarthttps://orcid.org/0000-0002-3074-0136NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2023
Erschienen in:Advances in Automotive Production Technology – Towards Software-Defined Manufacturing and Resilient Supply Chains
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1007/978-3-031-27933-1
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Kiefl, Niklasniklas.kiefl (at) arena2036.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wulle, Frederikfrederik.wulle (at) arena2036.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ackermann, Clemensclemens.ackermann (at) arena2036.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Holder, DanielARENA2036 e.V.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer Nature Switzerland AG
ISSN:2524-7247
ISBN:978-3-031-27932-4
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Additive Manufacturing, Automotive, DfAM
Veranstaltungstitel:Stuttgart Conference On Automotive Production (SCAP)
Veranstaltungsort:Stuttgart, Deutschland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:16 November 2022
Veranstaltungsende:18 November 2022
Veranstalter :ARENA2036 e.V.
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Straßenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V ST Straßenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - FFAE - Fahrzeugkonzepte, Fahrzeugstruktur, Antriebsstrang und Energiemanagement
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeugarchitekturen und Leichtbaukonzepte
Hinterlegt von: Huse, Timo
Hinterlegt am:01 Feb 2023 17:52
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:51

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