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Review of Fuel Cell Technologies and Evaluation of their Potential and Challenges for Electrified Propulsion Systems in Commercial Aviation

Kazula, Stefan und de Graaf, Stefanie und Enghardt, Lars (2022) Review of Fuel Cell Technologies and Evaluation of their Potential and Challenges for Electrified Propulsion Systems in Commercial Aviation. In: Proceedings of Global Power and Propulsion Society, Seiten 1-13. GPPS Chania22, 2022-09-12 - 2022-09-14, Chania, Griechenland. doi: 10.33737/gpps22-tc-5. ISSN 2504-4400.

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466kB

Offizielle URL: https://gpps.global/wp-content/uploads/2022/09/GPPS-TC-2022_paper_5.pdf

Kurzfassung

This paper presents an overview of the most relevant fuel cell types and identifies the most promising options for application in propulsion systems for commercial electrified aviation. The general design, operating principles and main characteristics of polymer electrolyte membrane, alkaline, direct methanol, phosphoric acid, molten carbonate and solid oxide fuel cells are described. Evaluation criteria are derived from aviation-specific requirements for the application of fuel cells in electrified aircraft. Based on these criteria, the presented fuel cell types are evaluated by means of a weighted point rating. The results of this evaluation reveal the high potential for application of solid oxide, low temperature and high temperature polymer electrolyte membrane fuel cells. Design challenges of all fuel cell types are being emphasised, for instance, concerning cold start, cooling and supply of pressurised air.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/189944/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Review of Fuel Cell Technologies and Evaluation of their Potential and Challenges for Electrified Propulsion Systems in Commercial Aviation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kazula, Stefanstefan.kazula (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9050-1292NICHT SPEZIFIZIERT
de Graaf, Stefaniestefanie.degraaf (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7236-651XNICHT SPEZIFIZIERT
Enghardt, LarsLars.Enghardt (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2022
Erschienen in:Proceedings of Global Power and Propulsion Society
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.33737/gpps22-tc-5
Seitenbereich:Seiten 1-13
ISSN:2504-4400
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Hydrogen Fuel Cell, Electric Aircraft, Weighted Point Rating
Veranstaltungstitel:GPPS Chania22
Veranstaltungsort:Chania, Griechenland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:12 September 2022
Veranstaltungsende:14 September 2022
Veranstalter :Global Power & Propulsion Society
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Umweltschonender Antrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CP - Umweltschonender Antrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Komponenten und Emissionen
Standort: Cottbus
Institute & Einrichtungen:Institut für Elektrifizierte Luftfahrtantriebe
Hinterlegt von: Kazula, Stefan
Hinterlegt am:17 Nov 2022 10:12
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:51

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