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A Novel Test Bed for the Aeroacoustic Investigation of UCAV Configurations with Highly Integrated Propulsion Systems

Rossignol, Karl-Stephane und Pott-Pollenske, Stephan-Michael und Delfs, Jan Werner und Kolb, Alexander und Zimmermann, Patrick M. (2022) A Novel Test Bed for the Aeroacoustic Investigation of UCAV Configurations with Highly Integrated Propulsion Systems. In: 28th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference, 2022. 28th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference, 2022-06-14 - 2022-06-17, Southampton, UK. doi: 10.2514/6.2022-2856. ISBN 978-162410664-4.

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2MB

Offizielle URL: https://arc.aiaa.org/doi/abs/10.2514/6.2022-2856

Kurzfassung

In this contribution, a novel test bed designed for the experimental investigation of the acoustic signature of unmanned combat air vehicle with highly integrated propulsion systems is presented. The model integrates a curved intake duct design as well as a curved, high aspect ratio, rectangular nozzle design. Operation of the model in suction mode or pressurized mode allow investigations of the intake and nozzle acoustics independently and in a realistic Mach number range, e.g. Ma=0.4 in the intake duct and Ma=0.75 in the jet. Intake sound emissions are found to have a directivity peaking in the forward arc which is strongly dependent on the suction mass flow rate and almost independent of the free-stream Mach number. The jet is found to radiate sound with a rear arc directivity for model scale frequencies above 3.15 kHz. The acoustic is also a strong function of the nozzle mass flow rate only. The overall shape of the jet acoustic directivity suggests the existence of two source component aligned at 90° and 140° to the upstream direction, respectively.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/189390/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:A Novel Test Bed for the Aeroacoustic Investigation of UCAV Configurations with Highly Integrated Propulsion Systems
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Rossignol, Karl-StephaneKarl-Stephane.Rossignol (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Pott-Pollenske, Stephan-MichaelMichael.Pott-Pollenske (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Delfs, Jan WernerJan.Delfs (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8893-1747NICHT SPEZIFIZIERT
Kolb, AlexanderAirbus Defence and SpaceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Zimmermann, Patrick M.Airbus Defence and SpaceNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2022
Erschienen in:28th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference, 2022
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2022-2856
ISBN:978-162410664-4
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aeroacoustics, UCAV, Acoustic signature, wind tunnel experiments, unmanned vehicle
Veranstaltungstitel:28th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference
Veranstaltungsort:Southampton, UK
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:14 Juni 2022
Veranstaltungsende:17 Juni 2022
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Komponenten und Systeme
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CS - Komponenten und Systeme
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Unbemannte Flugsysteme
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Technische Akustik
Technische Infrastruktur > Systemhaus Technik
Hinterlegt von: Rossignol, Karl-Stephane
Hinterlegt am:02 Nov 2022 12:16
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:50

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