elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

The Effect of Speed Limits and Traffic Signal Control on Emissions

Rhode, Jonathan und Wagner, Peter und Ziemke, Theresa (2022) The Effect of Speed Limits and Traffic Signal Control on Emissions. In: 13th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies, ANT 2022 / 5th International Conference on Emerging Data and Industry 4.0, EDI40 2022, 201, Seiten 568-573. Elsevier. The 13th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies (ANT), 2022-03-22 - 2022-03-25, Porto, Portugal. doi: 10.1016/j.procs.2022.03.073. ISSN 1877-0509.

[img] PDF
577kB

Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050922004860?via%3Dihub

Kurzfassung

Traffic signals strongly influence traffic in cities - in terms of delay but also in terms of the emissions emitted by traffic. This work analyzes the effect of different traffic control strategies on emissions like NOx and PMx. Simulations of an inner-city arterial show that reducing the speed limit leads to a lower production of NOx and PMx, but to an increase in delay. The impact of the traffic signal control on the emissions is less distinct: A carefully designed co-ordination reduces emissions, while a simple actuated control cannot improve traffic flow and therefore increases pollutant production.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/189155/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:The Effect of Speed Limits and Traffic Signal Control on Emissions
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Rhode, Jonathanjonathan.rhode (at) web.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, PeterPeter.Wagner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9097-8026NICHT SPEZIFIZIERT
Ziemke, Theresatziemke (at) vsp.tu-berlin.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2022
Erschienen in:13th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies, ANT 2022 / 5th International Conference on Emerging Data and Industry 4.0, EDI40 2022
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:201
DOI:10.1016/j.procs.2022.03.073
Seitenbereich:Seiten 568-573
Verlag:Elsevier
Name der Reihe:Procedia Computer Science
ISSN:1877-0509
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Traffic control; Emissions; Traffic simulation; Speed limit; Traffic signal control
Veranstaltungstitel:The 13th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies (ANT)
Veranstaltungsort:Porto, Portugal
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:22 März 2022
Veranstaltungsende:25 März 2022
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Energie und Verkehr (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik
Hinterlegt von: Wagner, Dr. Peter
Hinterlegt am:03 Nov 2022 07:21
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:50

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.