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Fast Non-Empiric Tonal Noise Prediction Model for Installed Propulsors

Franco, Andrea und Mößner, Michael und Ewert, Roland und Delfs, Jan Werner (2022) Fast Non-Empiric Tonal Noise Prediction Model for Installed Propulsors. In: 28th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference, 2022, Seiten 1-16. 28th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference, 2022-06-14 - 2022-06-17, Southampton, UK. doi: 10.2514/6.2022-2961. ISBN 978-162410664-4.

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4MB

Offizielle URL: https://arc.aiaa.org/doi/10.2514/6.2022-2961

Kurzfassung

The increasing demand for cuts in environmental pollution is driving aircraft manufacturers towards sustainable aviation concepts that integrate unconventional propulsion configurations on the airframe. To aid the design process of new aircraft, a reliable prediction of installed rotor noise emissions would be required. Therefore, in this work an advanced rotor noise prediction approach is presented, which was developed to be fast and physical-principles-based, in order to be able to represent current and possibly newly arising noise sources mechanisms in complex configurations. The tool-chain proposed relies on aerodynamic predictions based on Actuator Disc (AD) Reynolds Averaged Navier Stokes (RANS) computations that provide the background flow solution for the Computational Aeroacoustics (CAA) method, which considers Gaussian regularized line-source distributions of strengths defined from either the obtained AD surface loads solution, or tabulated aerodynamic data used in combination with a model based on Blade Element Momentum Theory (BEMT). In this work initial successful results are reported for simplified test cases, outlining future possible applications.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/189068/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vorlesung)
Titel:Fast Non-Empiric Tonal Noise Prediction Model for Installed Propulsors
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Franco, AndreaAndrea.Franco (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mößner, MichaelMichael.Moessner (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ewert, RolandRoland.Ewert (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Delfs, Jan WernerJan.Delfs (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8893-1747NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:15 Juni 2022
Erschienen in:28th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference, 2022
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.2514/6.2022-2961
Seitenbereich:Seiten 1-16
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTAIAANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
ISBN:978-162410664-4
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aeroacoustics, Aerodynamic, Performance Aerodynamics, Aeronautical Engineering, Aeronautics, Computational Fluid Dynamics, Equations of Fluid Dynamics, Flow Regimes, Fluid Dynamics, Fluid Mechanics, Hydrodynamics, Numerical Analysis, Vortex Dynamics
Veranstaltungstitel:28th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference
Veranstaltungsort:Southampton, UK
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:14 Juni 2022
Veranstaltungsende:17 Juni 2022
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugzeugtechnologien und Integration
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Technische Akustik
Hinterlegt von: Franco, Andrea
Hinterlegt am:04 Nov 2022 09:41
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:50

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