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Impact of the Differential Torsional Rotor Cant on Passenger-Grade Quadrotor Flight Characteristics

Atci, Kagan und Jusko, Tim und Strbac, Alexander und Güner, Feyyaz (2022) Impact of the Differential Torsional Rotor Cant on Passenger-Grade Quadrotor Flight Characteristics. In: 48th European Rotorcraft Forum, ERF 2022. 48th European Rotorcraft Forum, 2022-09-06 - 2022-09-08, Winterthur, Switzerland.

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Kurzfassung

At the Institute of Flight Systems at DLR, studies have been performed to understand the flight characteristics of novel eVTOL configurations. As part of these studies, previously conducted handling qualities assessments on a 2-passenger quadrotor configuration had revealed major deficiencies about its yaw axis. Based on this result, the quadrotor model has been modified by differential torsional canting to improve its yaw characteristics. This paper analyzes the resulting impacts of such modification on the flight performance, dynamic stability and handling qualities. A piloted virtual flight test campaign was conducted to assess predicted and assigned handling qualities levels in compliance with the quantitative and qualitative performance standards of ADS-33E. The results show an improvement in midterm yaw response at the expense of increase in total required power. The pilot ratings and comments also confirm the improvement on the yaw response upon the flown MTEs.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/188702/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Impact of the Differential Torsional Rotor Cant on Passenger-Grade Quadrotor Flight Characteristics
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Atci, KaganKagan.Atci (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-4975-4458NICHT SPEZIFIZIERT
Jusko, TimTim.Jusko (at) dlr.dehttps://orcid.org/0009-0004-7571-9906NICHT SPEZIFIZIERT
Strbac, AlexanderAlexander.Strbac (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-9660-5017144184417
Güner, Feyyazfeyyaz.guener (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2022
Erschienen in:48th European Rotorcraft Forum, ERF 2022
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Urban Air Mobility; eVTOL; Multirotor; Quadrotor; Flight Characteristics; Handling Qualities; Rotor Cant
Veranstaltungstitel:48th European Rotorcraft Forum
Veranstaltungsort:Winterthur, Switzerland
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:6 September 2022
Veranstaltungsende:8 September 2022
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Virtueller Hubschrauber und Validierung
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugsystemtechnik > Hubschrauber
Institut für Flugsystemtechnik
Hinterlegt von: Atci, Kagan
Hinterlegt am:29 Nov 2022 15:05
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:50

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

  • Impact of the Differential Torsional Rotor Cant on Passenger-Grade Quadrotor Flight Characteristics. (deposited 29 Nov 2022 15:05) [Gegenwärtig angezeigt]

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