elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Potentials of Light Electric Vehicles for Climate Protection by Substituting Passenger Car Trips

Ehrenberger, Simone und Dasgupta, Isheeka und Brost, Mascha und Gebhardt, Laura und Seiffert, Robert (2022) Potentials of Light Electric Vehicles for Climate Protection by Substituting Passenger Car Trips. World Electric Vehicle Journal, 13 (183). Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI). doi: 10.3390/wevj13100183. ISSN 2032-6653.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
2MB

Offizielle URL: https://www.mdpi.com/2032-6653/13/10/183

Kurzfassung

For the transformation of the mobility sector, small and light electric vehicles (LEV) show great promise, owing to their efficiency and low vehicle weight resulting in low energy consumption and lower greenhouse gas emissions per driven kilometer. The presented study focuses on the theoretical potential of substitutability of passenger car trips in Germany by varied LEVs based on the “Mobilität in Deutschland 2017” (“Mobility in Germany 2017”) dataset, for the year 2030. A detailed approach for identifying substitutable car trips was developed, reflecting age, trip purpose, number of passengers, and other decision criteria. By conducting a life cycle assessment of the considered LEVs and passenger cars, potential emission savings were analyzed. In the considered baseline scenario, it is found that emissions could be reduced by 44 % with 50% of passenger car mileage being substitute by LEVs. This study, thereby, gives way to further research on LEVs, and would urge both policy makers and general users to steer towards comprehensive measures that encourage a switch from cars to LEVs.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/188686/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Potentials of Light Electric Vehicles for Climate Protection by Substituting Passenger Car Trips
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ehrenberger, SimoneSimone.Ehrenberger (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2148-5129NICHT SPEZIFIZIERT
Dasgupta, IsheekaIsheeka.Dasgupta (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Brost, MaschaMascha.Brost (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gebhardt, LauraLaura.Gebhardt (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-0167-8481NICHT SPEZIFIZIERT
Seiffert, RobertRobert.Seiffert (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2 Oktober 2022
Erschienen in:World Electric Vehicle Journal
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:13
DOI:10.3390/wevj13100183
Verlag:Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI)
ISSN:2032-6653
Status:veröffentlicht
Stichwörter:car trip substitution; greenhouse gas emissions; life cycle assessment; small and light electric vehicles
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - DATAMOST - Daten & Modelle zur Mobilitätstransform, V - VMo4Orte - Vernetzte Mobilität für lebenswerte Orte
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeugsysteme und Technologiebewertung
Institut für Verkehrsforschung > Personenverkehr
Hinterlegt von: Ehrenberger, Simone
Hinterlegt am:17 Okt 2022 17:22
Letzte Änderung:17 Okt 2022 17:22

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.