elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Design Principles for a Contrail-Minimizing Trial in the North Atlantic

Molloy, Jarlath und Teoh, Roger und Harty, Seán und Koudis, George S. und Schumann, Ulrich und Poll, D. I. A. und Stettler, Marc E. J. (2022) Design Principles for a Contrail-Minimizing Trial in the North Atlantic. Aerospace, 9 (375), Seiten 1-17. Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI). doi: 10.3390/aerospace9070375. ISSN 2226-4310.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
3MB

Offizielle URL: https://doi.org/10.3390/aerospace9070375

Kurzfassung

The aviation industry has committed to decarbonize its CO2 missions. However, there has been much less industry focus on its non-CO2 emissions, despite recent studies showing that these account for up to two-thirds of aviation’s climate impact. Parts of the industry have begun to explore the feasibility of potential non-CO2 mitigation options, building on the scientific research undertaken in recent years, by establishing demonstrations and operational trials to test parameters of interest. This paper sets out the design principles for a large trial in the North Atlantic. Considerations include the type of stakeholders, location, when to intervene, what flights to target, validation, and other challenges. Four options for safely facilitating a trial are outlined based on existing air-trafficmanagement processes, with three of these readily deployable. Several issues remain to be refined and resolved as part of any future trial, including those regarding meteorological and contrail forecasting, the decision-making process for stakeholders, and safely integrating these flights into conventional airspace. While this paper is not a formal concept of operations, it provides a stepping stone for policymakers, industry leaders, and other stakeholders with an interest in reducing aviation’s total climate impact, to understand how a large-scale warming-contrail-minimizing trial could work.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/187426/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Design Principles for a Contrail-Minimizing Trial in the North Atlantic
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Molloy, JarlathNATSNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Teoh, RogerCentre for Transport Studies, Imperial College, London, UKNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Harty, SeánNATSNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Koudis, George S.NATS, UKNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schumann, UlrichDLR, IPAhttps://orcid.org/0000-0001-5255-6869NICHT SPEZIFIZIERT
Poll, D. I. A.Cranfield University, UKNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Stettler, Marc E. J.Centre for Transport Studies, Imperial College, London, UKNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2022
Erschienen in:Aerospace
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:9
DOI:10.3390/aerospace9070375
Seitenbereich:Seiten 1-17
Verlag:Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI)
ISSN:2226-4310
Status:veröffentlicht
Stichwörter:contrail climate-impact aviation air-traffic North-Atlantic, mitigation, emissions
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AI - Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Klima, Wetter und Umwelt
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Physik der Atmosphäre
Hinterlegt von: Schumann, Prof.Dr.habil. Ulrich
Hinterlegt am:13 Jul 2022 08:54
Letzte Änderung:22 Jul 2022 09:47

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.