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Reduction of inertial end correction of perforated plates due to secondary high amplitude stimuli

Burgmayer, Ralf und Bake, Friedrich und Enghardt, Lars (2022) Reduction of inertial end correction of perforated plates due to secondary high amplitude stimuli. JASA Express Letters, 2 (4), 042801. Acoustical Society of America. doi: 10.1121/10.0009920. ISSN 2691-1191.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
1MB

Offizielle URL: https://asa.scitation.org/doi/10.1121/10.0009920

Kurzfassung

The decrease in reactance of perforated plates at high sound pressure amplitudes is of interest for the design of Helmholtz resonator liners. It is associated with the loss of end correction due to flow separation at the orifices. In practical applications, complex acoustic signals impinge on perforations. The loss of end correction due to multiple stimuli of unrelated frequency and phase has not been considered yet. This study assesses and presents an empirical approximation for the reduction of end correction of perforated plates at primary frequencies when flow separation is induced by an additional secondary unrelated high amplitude stimulus.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/186979/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Reduction of inertial end correction of perforated plates due to secondary high amplitude stimuli
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Burgmayer, RalfRalf.Burgmayer (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bake, FriedrichFriedrich.Bake (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3235-428XNICHT SPEZIFIZIERT
Enghardt, LarsLars.Enghardt (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1 April 2022
Erschienen in:JASA Express Letters
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Band:2
DOI:10.1121/10.0009920
Seitenbereich:042801
Verlag:Acoustical Society of America
ISSN:2691-1191
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Impedanz, perforierte Platte, Dimensionsanalyse, empirische Modellierung, akustische Messverfahren
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Umweltschonender Antrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L CP - Umweltschonender Antrieb
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Triebwerkskonzepte und -integration
Standort: Berlin-Charlottenburg
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik > Triebwerksakustik
Hinterlegt von: Burgmayer, Ralf
Hinterlegt am:27 Jun 2022 08:19
Letzte Änderung:27 Jun 2022 08:19

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