elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Simulating the impact of privately owned automated vehicles within the region Test Bed Lower Saxony, Germany

von Schmidt, Antje und Heinrichs, Matthias und Behrisch, Michael (2022) Simulating the impact of privately owned automated vehicles within the region Test Bed Lower Saxony, Germany. In: Procedia Computer Science, 201, Seiten 197-204. Elsevier. The 13th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies (ANT), 2022-03-22 - 2022-03-25, Porto, Portugal. doi: 10.1016/j.procs.2022.03.028. ISSN 1877-0509.

[img] PDF
924kB

Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050922004410

Kurzfassung

Automated and connected vehicles are assumed to have a major impact on road safety, traffic flow, energy consumption, greenhouse gas emissions, as well as on future mobility. This paper aims to analyze, the impact of privately owned automated vehicles on travel behavior in the region covering the Test Bed Lower Saxony in Germany. The main focus is laid on the evaluation of long-distance trips in the entire study area as well as on commuter journeys to and from the city of Brunswick. An agent-based demand model in conjunction with a traffic flow model was used to simulate four scenarios with different penetration rates of fully automated vehicles. The results show a major shift in the mode share, an increasing of the daily mileage, and reduced travel time of the motorized individual transport, as well as minor changes in travel distance and total traffic volume.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/186262/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Simulating the impact of privately owned automated vehicles within the region Test Bed Lower Saxony, Germany
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
von Schmidt, Antjeantje.vonschmidt (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1017-7937NICHT SPEZIFIZIERT
Heinrichs, MatthiasMatthias.Heinrichs (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0175-2787NICHT SPEZIFIZIERT
Behrisch, MichaelMichael.Behrisch (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0032-7930166881467
Datum:2022
Erschienen in:Procedia Computer Science
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:201
DOI:10.1016/j.procs.2022.03.028
Seitenbereich:Seiten 197-204
Verlag:Elsevier
Name der Reihe:Procedia Computer Science
ISSN:1877-0509
Status:veröffentlicht
Stichwörter:agent-based simulation, automated vehicles
Veranstaltungstitel:The 13th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies (ANT)
Veranstaltungsort:Porto, Portugal
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:22 März 2022
Veranstaltungsende:25 März 2022
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Straßenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V ST Straßenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - NGC KoFiF (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung
Hinterlegt von: von Schmidt, Antje
Hinterlegt am:02 Mai 2022 22:32
Letzte Änderung:05 Sep 2024 15:57

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.