elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Aeroengines – Conservative Design Contra Fibre Reinforced Materials?

Kocian, F. und Dudenhausen, W. (2004) Aeroengines – Conservative Design Contra Fibre Reinforced Materials? In: Materials & Process Technology -the Driver for Tomorrow's Improved Performance (Proceedings of the 25th International SAMPE Europe conference of the Society for the Advancement of Materials and Process Engineering, Paris 2004), 1. CLA Ltd, London. 25th International SAMPE Europe conference of the Society for the Advancement of Materials and Process Engineering, Paris EXPO, Porte de Versailles, Paris, Frankreich, 30.03-01.04.2004. ISBN 3-9522677-1-6.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

Current aeroengines are typically manufactured using isotropic metallic materials. Ever since anisotropic material have been available, designers have wanted to use them to obtain a maximum reduction in weight. Especially the application of fiber reinforced composites, which seem to have an extremely good specific strength and stiffness, is desirable. Apart from a few exceptions a capacious propagation of these materials could not be observed. This paper wants to help the reader in finding an answer, whether or not a chance will exist in future for composite materials in aeroengine applications. Some approaches will be presented where fiber reinforced materials have been used as a basis for new design. In detail fiber reinforced concepts for an aeroengine application in bladed rings and disks will be discussed.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/15169/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2005,
Titel:Aeroengines – Conservative Design Contra Fibre Reinforced Materials?
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kocian, F.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dudenhausen, W.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2004
Erschienen in:Materials & Process Technology -the Driver for Tomorrow's Improved Performance (Proceedings of the 25th International SAMPE Europe conference of the Society for the Advancement of Materials and Process Engineering, Paris 2004)
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:1
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
SAMPE Ed. Drechsler, K.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:CLA Ltd, London
Name der Reihe:International SAMPE Europe conference of the Society for the Advancement of Materials and Process Engineering
ISBN:3-9522677-1-6
Status:veröffentlicht
Stichwörter:fibre reinforced composites, aeroengine
Veranstaltungstitel:25th International SAMPE Europe conference of the Society for the Advancement of Materials and Process Engineering, Paris EXPO, Porte de Versailles, Paris, Frankreich, 30.03-01.04.2004
Veranstalter :SAMPESAMPE Europe & the Society for the Advancement of Materials and Process Engineering
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Antriebe (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ER - Antriebsforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Bauweisen- und Konstruktionsforschung
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 13:27

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.