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Simulation Methodology for High Velocity Impact in Composite Aircraft Structures

Johnson, A. (2001) Simulation Methodology for High Velocity Impact in Composite Aircraft Structures. In: Air & Space Europe, Vol.3, Seiten 56-59. Aeronautics Days, Hamburg, 29-31 Januar 2001.

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Kurzfassung

The paper summarises the IMT Project HICAS on "High Velocity Impact of Composite Aircraft Structures" which was concerned with developing a design methodology and FE simulation tools for predicting the high velocity impact response of composite structures. Achievements include measurement of high rate mechanical properties of three aircraft composite systems, development of new failure models for composites under high rate loads, implementation of models into commercial FE codes and code validation by simulation of impact in test structures.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/14876/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2002, monograph_id=No.3/4,
Titel:Simulation Methodology for High Velocity Impact in Composite Aircraft Structures
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Johnson, A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2001
Erschienen in:Air & Space Europe
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:Vol.3
Seitenbereich:Seiten 56-59
Status:veröffentlicht
Stichwörter:design methodology, FE simulation, high velocity impact, aircraft
Veranstaltungstitel:Aeronautics Days, Hamburg, 29-31 Januar 2001
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Bauweisen- und Konstruktionsforschung
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 22:25

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