elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Sensitivity Analysis of Urban Air Mobility Aircraft Design and Operations Including Battery Charging and Swapping

Ratei, Patrick und Naeem, Nabih und Shiva Prakasha, Prajwal und Nagel, Björn (2021) Sensitivity Analysis of Urban Air Mobility Aircraft Design and Operations Including Battery Charging and Swapping. Deutscher Luft- und Raumfahrt Kongress (DLRK) 2021, 2021-08-31 - 2021-09-02, Bremen, Germany and Virtual.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
1MB

Kurzfassung

Urban Air Mobility (UAM) is an evolving concept of passenger transportation providing on-demand flights within metropolitan environments, wherefore typically fully electric vertical take-off and landing aircraft are designed. Due to the underlying battery energy constraints, the design of UAM aircraft is very sensitive. Apart from the design considerations, the impact of aircraft operations on the entire UAM transport network must be examined. As there is no data from real world operations available, this research paper utilizes a system of systems simulation framework. The underlying approach offers the possibility of studying several UAM aircraft design and operations aspects. In a case study, aircraft design aspects regarding the payload capacity, the mission profile, and the reserve requirement are studied. Furthermore, the aircraft operations aspects are focused on the turnaround procedures, the passenger demand, and the cruise speed. The multi-level sensitivity analysis ranging from the subsystem over the system of interest to the system of systems level allows to trace the most sensitive aspects. Especially, the sensitivity analysis of battery fast-charging and swapping shows the importance of holistic system of systems investigations for the successful development of UAM aircraft and services.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/148033/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Sensitivity Analysis of Urban Air Mobility Aircraft Design and Operations Including Battery Charging and Swapping
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ratei, PatrickPatrick.Ratei (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5161-8025NICHT SPEZIFIZIERT
Naeem, NabihHussain.Naeem (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3144-3045NICHT SPEZIFIZIERT
Shiva Prakasha, PrajwalPrajwal.Prakasha (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-5694-5538NICHT SPEZIFIZIERT
Nagel, BjörnBjoern.Nagel (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8076-9853NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2 September 2021
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Urban Air Mobility, eVTOL, Conceptual Aircraft Design, System of Systems, Agent-Based Simulation
Veranstaltungstitel:Deutscher Luft- und Raumfahrt Kongress (DLRK) 2021
Veranstaltungsort:Bremen, Germany and Virtual
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:31 August 2021
Veranstaltungsende:2 September 2021
Veranstalter :Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V. (DGLR)
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AI - Luftverkehr und Auswirkungen
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Lufttransportbetrieb und Folgenabschätzung, L - Flugzeugtechnologien und Integration
Standort: Hamburg
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemarchitekturen in der Luftfahrt
Hinterlegt von: Ratei, Patrick
Hinterlegt am:10 Jan 2022 07:35
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:46

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.