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Direct Numerical Simulations of the Impact of Smooth Humps on Laminar-Turbulent Transition

Ziegler, Paul Benjamin (2021) Direct Numerical Simulations of the Impact of Smooth Humps on Laminar-Turbulent Transition. Masterarbeit, Universität Stuttgart.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
16MB

Kurzfassung

Improving aviation’s ecological footprint is a current drive for the aerospace industry. Reducing the skin-friction drag can considerably mitigate the emission of pollutants and fuel consumption. One way to achieve this goal is to maintain the laminar flow on wings at a chord Reynolds number beyond what is usually transitional or turbulent. The potential benefits are important because transition separates the laminar region with low drag from the turbulent region where skin-friction dramatically increases. Real aerodynamic surfaces always present small irregularities resulting in steps, gaps and waviness. One of the major challenges for the implementation of laminar-flow surfaces is the potential for any irregularity to modify the stability of the boundary layer, hence transition location.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/147299/
Dokumentart:Hochschulschrift (Masterarbeit)
Titel:Direct Numerical Simulations of the Impact of Smooth Humps on Laminar-Turbulent Transition
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Ziegler, Paul BenjaminAS-HGKNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:August 2021
Open Access:Nein
Seitenanzahl:168
Status:veröffentlicht
Stichwörter:laminar-turbulent transition, smooth humps, Tollmien-Schlichting waves, boundary layer instablities, incompressible, direct numerical simulation
Institution:Universität Stuttgart
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugzeugtechnologien und Integration
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen, GO
Hinterlegt von: Tocci, Francesco
Hinterlegt am:17 Dez 2021 11:00
Letzte Änderung:17 Dez 2021 11:00

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