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Axial crush simulation of composites using continuum damage mechanics: FE software and material model independent considerations

Reiner, Johannes und Feser, Thomas und Waimer, Matthias und Poursartip, Anoush und Voggenreiter, Heinz und Vaziri, Reza (2021) Axial crush simulation of composites using continuum damage mechanics: FE software and material model independent considerations. Composites Part B Engineering (225). Elsevier. doi: 10.1016/j.compositesb.2021.109284. ISSN 1359-8368.

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Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1359836821006594?via%3Dihub

Kurzfassung

The finite element (FE) simulation of industrial size composite structures under crush loading is a challenging task. Currently, the vast majority of these simulations employ non-physical “tweaking” parameters that are undesirable and limit the confidence in their predictive capabilities. This paper investigates three different material models based on continuum damage mechanics (CDM) within two commercial FE software packages, ABAQUS/EXPLICIT and LS-DYNA, to identify FE-code and material model-independent capabilities, limitations and challenges of physically-based axial crush simulation of composite structures without the use of non-physical parameters for model calibration. In particular, we show that the commonly applied crack band scaling in CDM-based material models is not suitable for the simulation of axial crushing where the dominant mode of failure is fragmentation.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/145568/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Axial crush simulation of composites using continuum damage mechanics: FE software and material model independent considerations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Reiner, JohannesSchool of Engineering, Faculty of Science Engineering and Built Environment, Deakin University, Geelong, AustraliaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Feser, ThomasThomas.Feser (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-4741-5361NICHT SPEZIFIZIERT
Waimer, Matthiasmatthias.waimer (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-4899-6236NICHT SPEZIFIZIERT
Poursartip, AnoushThe University of British ColumbiaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Voggenreiter, HeinzHeinz.Voggenreiter (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Vaziri, RezaThe University of British ColumbiaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:6 September 2021
Erschienen in:Composites Part B Engineering
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1016/j.compositesb.2021.109284
Verlag:Elsevier
ISSN:1359-8368
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Finite element analysis Continuum damage mechanics Crushing Constitutive models
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HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Straßenverkehr
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Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Werkstoff- und Verfahrensanwendungen Gesamtfahrzeug
Hinterlegt von: Feser, Thomas
Hinterlegt am:18 Nov 2021 13:33
Letzte Änderung:18 Nov 2021 13:33

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