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Hybrid RANS/LES of a generic high-lift aircraft configuration near maximum lift

Probst, Axel und Melber-Wilkending, Stefan (2021) Hybrid RANS/LES of a generic high-lift aircraft configuration near maximum lift. International Journal of Numerical Methods for Heat and Fluid Flow, Seiten 1-18. Emerald Group Publishing Ltd.. doi: 10.1108/HFF-08-2021-0525. ISSN 0961-5539.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
4MB

Offizielle URL: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/HFF-08-2021-0525/full/html

Kurzfassung

The paper aims to assess the feasibility of locally turbulence-resolving flow simulations for a high-lift aircraft configuration near maximum lift. It addresses the aspects of proper grid design and explores the ability of the hybrid turbulence model and the numerical scheme to automatically select adequate modes in different flow regions. By comparison with experimental and numerical reference data, the study aims to provide insights into the predictive potential of the method for high-lift flows. Apart from demonstrating the general feasibility of the numerical approach for complex high-lift flows, the results indicate somewhat improved maximum lift predictions compared to the Spalart-Allmaras model, which is consistent with a slightly closer agreement with measured pressure distributions and oil-flow pictures. However, the expected lift breakdown caused by an increasing inboard separation in the experiment is not well captured.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/145007/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Hybrid RANS/LES of a generic high-lift aircraft configuration near maximum lift
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Probst, AxelAxel.Probst (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Melber-Wilkending, StefanStefan.Melber (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:11 Oktober 2021
Erschienen in:International Journal of Numerical Methods for Heat and Fluid Flow
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1108/HFF-08-2021-0525
Seitenbereich:Seiten 1-18
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
NICHT SPEZIFIZIERTemerald insightNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Emerald Group Publishing Ltd.
ISSN:0961-5539
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Hybrid RANS/LES, High-lift aerodynamics, JAXA standard model, Maximum lift, Wall-modelled LES
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L EV - Effizientes Luftfahrzeug
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Digitale Technologien
Standort: Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > CASE, GO
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Hinterlegt von: Probst, Axel
Hinterlegt am:03 Nov 2021 13:26
Letzte Änderung:24 Mai 2022 23:47

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